سهم بالای چین و عربستان در جمعیت دانشجویان خارجی آمریکا

۰۷م آذر ،

98.png

نتایج مطالعات اخیر یک موسسه بین‌المللی آموزشی در سال ۲۰۱۲ حاکی از افزایش جمعیت دانشجویان کشورهای چین و عربستان در ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج این مطالعات نشان داد که جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه های امریکا بدون درنظرگرفتن دانشجویان عربستان و چینی با رشد بی‌ثبات مواجه شده است و به عبارت دیگر آمریکا در این زمینه مدیون چین و عربستان است.

جمعیت دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۱۲ در ایالات متحده آمریکا ۷۶۴ هزار و ۴۹۵ نفر اعلام شده است این در حالیست که نرخ پذیرش دانشجو در ایالات متحده از کشورهای دیگر پیش‌رو در پذیرش دانشجو نظیر استرالیا، کانادا و انگلستان کمتر بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری یونیورسیتی ورلد نیوز، با نگاهی دقیق‌تر به الگوی ثبت‌نام‌های دانشگاه‌های امریکایی به نتایج چالش‌برانگیزی می‌رسیم. یکی از این نتایج که سبب رشد ثبت‌نام‌ها شده است به واسطه حضور دو کشور چین و عربستان سعودی می‌باشد. از سال ۲۰۰۷ ثبت‌نام دانشجویان چینی ۱۸۶٫۵ درصد افزایش یافته، در همین رابطه نیز ثبت‌نام دانشجویان عربستان سعودی نیز ۳۳۲٫۹ درصد رشد نشان می‌دهد. در حالی که اگر آمار دانشجویان چینی و عربستانی را فاکتور بگیریم، میزان دانشجویان بین‌المللی در این کشور نسبت به قبل حتی کاهش داشته است.

دومین سبب تاثیرگذار در این قضیه “محدودیت” در عرصه پذیرش دانشجوی بین‌المللی در آمریکا می‌باشد. در سال ۲۰۱۲، ۹۶ کشور از ۱۶۱ کشوری که اطلاعات آنها جمع‌آوری شده، در سیاست‌های اعزام دانشجو به آمریکا تجدیدنظر کرده و دانشجوی کمتری به این کشور اعزام کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.