سهم تهرانی‌ها در ترافیک تعطیلات

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سهم تهرانی‌ها در ترافیک تعطیلات

سهم تهرانی‌ها در ترافیک تعطیلات

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۳۰ درصد ترافیک کشور در تهران است گفت: در تعطیلات ۴۰ درصد ترافیک محورهای مواصلاتی مربوط به تهرانی‌هاست.

به گزارش ممتازنیوز، سردار حسین رحیمی در مراسم طرح استقبال از بهار در مراکز معاینه فنی تهران با تاکید بر اینکه تلاش ویژه‌ای را در خصوص فرهنگ‌سازی ترافیکی آغاز کرده‌ایم، افزود: در بحث آموزش عابران پیاده تلاش کرده‌ایم تا آموزش لازم به آنها ارائه شود. در کنار این امر علاوه بر بحث‌های برخوردی،‌ موضوع ارتقای فرهنگ رانندگان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع در استفاده از خودرو، ایمنی است،‌ افزود: متاسفانه بسیاری از مردم از این امر غافل هستند و به آن توجهی نمی‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آستانه نوروز از تهرانی‌ها خواست به فکر سلامتی و ایمنی خودروهای خود باشند، چرا که آمارها نشان می‌دهد تنها در تهران بزرگ ۱۰ درصد تصادفات ناشی از نقص فنی خودروهاست.
رحیمی ادامه داد: این رقم در حالیست که سرعت خودروها در تهران خیلی بالا نبوده و در محورهای برون شهری با افزایش سرعت،‌ حوادث ناشی از نقص فنی افزایش می‌یابد.
به گفته وی، بسیاری از رانندگانی که خودروی آنها نقص فنی داشته و تصادف کرده‌اند، به هیچ عنوان در جریان نقص فنی خودروی خود نبوده‌اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه قطعا پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران برخورد می‌کند، تصریح کرد: اخیرا با هماهنگی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها، شهروندان را از اتمام معاینه فنی‌شان به صورت پیامکی مطلع می‌کنیم.
رحیمی به ترافیک شب عید اشاره کرد و به ایسنا گفت: آمارها نشان می‌دهد بار ترافیک در پایتخت در آستانه نوروز حدود ۱۰ درصد و در اطراف مراکز خرید حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است که پلیس با آمادگی ۷۵ درصدی در این خصوص ترافیک شب عید را کنترل می‌کند.
وی در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌سواران نیز افزود: در کنار ستاد ترخیص، یک مرکز شماره‌گذاری موتورسیکلت راه‌اندازی شده است و بزودی نیز یک مرکز صدور گواهینامه در کنار آن احداث خواهد شد که به این ترتیب تلاش‌ خواهیم کرد قانونمندی را به موتورسواران پایتخت بازگردانیم.
رحمت‌الله حافظی – رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه متاسفانه تعداد روزهای پاک شهرمان به تعداد انگشت‌های دست هم نیست، افزود: گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد آلودگی هوا قطعا سرطان‌زاست.
وی با انتقاد از رسانه ملی گفت: رسانه ملی به جای تبلیغات مواد مصرفی مضر جامعه، بهتر است وارد عرصه فرهنگسازی برای کاهش آلودگی هوا شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به آمار معاینه فنی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ حدود ۳۳ درصد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، نقص فنی موثر داشته‌اند. از سوی دیگر در نوروز ۹۲ نیز خودروهایی که معاینه فنی شده‌ بودند در حوادث نوروزی نقشی نداشتند.
حافظی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی سن معافیت خودروهای نو از دریافت معاینه فنی دو سال است، گفت: این در حالیست که در ایران این سن از سوی مجلس پنج سال تعیین شده است که در این راستا نشستی را هفته گذشته با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشتیم و این کمیسیون اعلام آمادگی کرده است که این سن را اصلاح کند.
وی یکی از متخلفان عدم انجام معاینه فنی را دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: باید تمامی خودروهای این دستگاه‌ها ملزم به دریافت معاینه فنی شوند. از سوی دیگر با تشکیل بانک اطلاعاتی معاینه فنی، با خودروهایی که مراجعه نمی‌کنند برخورد شود و برگه معاینه فنی برای دریافت بیمه شخص ثالث اجباری شود.
به گزارش ایسنا، نبی بیدهندی – مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در این مراسم تاکید کرد: متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوا از سوی مسؤلان مشاهده نمی‌شود و فقط پلیس در این عرصه وارد شده است.
وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای فاقد معاینه فنی، وظیفه سازمان محیط زیست است گفت: این در حالیست که مشاهده می‌کنیم که فقط پلیس به این عرصه آمده و سازمان محیط زیست اقدامی را صورت نمی‌دهد.
بیدهندی با تاکید بر اینکه در نوروز ۹۲، ۱۲۲۷ نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته‌ شده‌اند، افزود: این رقم نسبت به نوروز ۹۱، ۸۶ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با تاکید بر اینکه ۴۲۰ هزار نفر امسال برای دریافت برگه معاینه فنی به ستادهای ۱۰ گانه معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه‌ کرده‌اند، افزود: این در حالیست که حدود ۶۰ درصد از ظرفیت این مراکز همچنان خالی است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.