سهم روستاییان از هزینه‌های بستری در طرح سلامت ۵ درصد است

رییس اسناد پزشکی بیمه سلامت مرکزی گفت: مهمترین بحث در برنامه تحول نظام سلامت کاهش هزینه های بستری به ۱۰ درصد در تمامی بیمه های پایه و سایر صندوقهای بیمه سلامت و ۵ درصد در صندوق بیمه درمان روستاییان وعشایر است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)،  اکبر رنجبر در جلیه کارشناسی برنامه تحول نظام سلامت با اشاره به برنامه نظام سلامت اظهار کرد: در این برنامه  تمامی سازمان های بیمه گر پایه از جمله نیروهای مسلح، کمیته امداد، تامین اجتماعی و بیمه سلامت را شامل می شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: دستورالعمل کاهش هزینه های پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت در ۱۵ ماده که اهم آنها طرح فقط در مراکز دانشگاهی، تهیه لوازم به عهده بیمارستان، تعیین فرانشیز بیمه ای برای بیماران ۵درصد تا ۱۰ درصد، جلوگیری از ارجاع بیماران جهت تهیه لوازم و تجهیزات به خارج از بیمارستان که کمیته خرید در بیمارستان ها تشکیل شده است و مازاد هزینه که وارد ستون هدفمندی یارانه می شود را شامل می شود.

رییس اسناد پزشکی بیمه سلامت مرکزی تصریح کرد: جمعیت هدف در این برنامه شامل تمامی افرادی است که در دارای دفترچه بیمه پایه درمانی هستند  و یا در طرح بیمه همگانی رایگان و اجباری بیمه سلامت ایران ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اشکالات موجود گفت: در طرح مذکور مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با توجه به نقطه نظرات کارشناسی همکاران و برگزاری جلسات کارشناسی در این خصوص به مرور زمان مشکلات مرتفع گردند .

رنجبر افزود: بر اساس دستورالعمل مذکور هیچ گونه وجهی اضافی طبق ضوابط ومقررات نباید از جیب بیمه شدگان پرداخت گردد و در صورتی که کارشناسان جزء در موارد یاد شده در دستورالعمل برنامه تحول نظام سلامت به موردی برخورد نمایند با ارائه مستندات به اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل هماهنگی های لازم انجام گیرد و طبق قوانین و مقررات با متخلفان برخورد گردد .


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.