سهم ۵۴ درصدی تولیدات داخلی از بازار محصولات نظافت شخصی

نتایج یک نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که محصولات نظافت شخصی تولید داخل و وارداتی رقابت نزدیکی با یکدیگر در بازار پایتخت داشته و بازار تهران تقریبا به صورت مساوی بین آنها تقسیم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) سهم تولید داخل در حوزه وسایل نظافت شخصی در بازار تهران به ۵۴٫۳ درصد و سهم محصولات وارداتی نیز به ۴۵٫۷ درصد می رسد.

این نظرسنجی ۱۳ محصول مختلف نظافت شخصی شامل صابون، شامپو سر، شامپو بدن، شامپو بچه، خمیر دندان، ژیلت، خمیر ریش، کرم دست و صورت، اسپری بدن، ادکلن، عطر، مسواک و پوشک بچه را در بر می گیرد.

در بین این محصولات بهترین وضعیت تولید داخل مربوط به صابون است. به طوری که ۸۴ درصد از شهروندان شرکت کرده در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که از صابون تولید داخل برای نظافت شخصی استفاده می‌کنند، در حالی که ۱۱٫۲ درصد صابون خارجی را مورد استفاده قرار داده‌اند.

بعد از صابون نیز شامپو سر با ۸۰ و شامپو بدن با ۳۲٫۴ درصد بهترین وضعیت را در بین تولیدات داخل وسایل نظافت شخصی به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر محصولات خارجی در حوزه های عطر، ادکلن، اسپری بدن، خمیر ریش و ژیلت کاملا از رقبای ایرانی خود در بازار پیش افتاده اند.

به عنوان مثال تنها در حالی که پنج درصد از مشارکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که از عطر تولید داخل استفاده می کنند، این رقم برای عطرهای خارجی به ۶۳٫۲ درصد رسید. مابقی افراد نیز یا از عطر استفاده نمی کنند و یا پاسخی به این بخش از نظرسنجی نداده اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.