سهم ۶۰ درصدی بیمه ثالث در صنعت بیمه

۲۸م دیماه ،

بینا- مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی از فقدان بیمه شخص ثالث در بسیاری از خودروها خبر داد و گفت: نداشتن بیمه شخص ثالث تبعات جبران ناپذیری دارد.
به گزارش بینا، رضا جعفری به فارس اظهار داشت: بیمه در زندگی روزمره انسان یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می‌رود و بی‌توجهی به این مهم هزینه‌های جبران ناپذیری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.
وی ادامه داد: بی‌توجهی به موضوع بیمه تمامی جنبه‌های زندگی فردی و خانوادگی را از جهات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: شرایط اقتصادی در بسیاری از خانواده‌ها به گونه‌ای است که در صورت بروز مشکل برای سرپرست خانواده و یا فوت او، زندگی و تربیت فرزندان با مشکلات جدی مواجه می‌شود که جبران آن در بعضی موارد غیر ممکن است.
جعفری با تاکید بر خرید بیمه نامه شخص ثالث برای خودروها افزود: به راحتی می‌توان با خرید یک بیمه‌نامه، تمامی تبعات منفی اجتماعی و اقتصادی آن از بین برد و ریسک‌های موجود را به شرکت بیمه‌گر منتقل کرد.
وی با بیان اینکه بعضی فکر می‌کنند بیمه اهمیتی ندارد و ضروری نیست تصریح کرد: هر لحظه ممکن است خطر و اتفاق در کمین باشد و اشخاص را تهدید کند.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی افزود: باوجود اینکه بیمه شخص ثالث در کشور اجباری شده است و تخفیف‌های ویژه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است، همچنان بسیاری از وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث می باشند.
وی با اشاره به عواقب و اثرات زیان بار عدم خرید بیمه ثالث گفت: تحمیل بیش از ۵ هزار میلیارد ریال هزینه به جامعه از مجاری صنعت بیمه، افزایش تعداد زندانیان ناشی از حوادث رانندگی، افزایش هزینه‌های درمانی وفق ماده ۹۲ و تحمیل فشارهای روحی روانی به طرفین اتفاق از جمله اثرات مخرب این مهم است.
جعفری ادامه داد: تبعات و پیامدهای منفی که عدم استفاده از بیمه به دنبال دارد مشکلاتی را به جامعه تحمیل می‌کند که اثرات منفی آن ممکن است سال‌ها در جامعه باقی بماند و هزینه‌های خرد و کلان به اقتصاد جامعه وارد کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.