سهم ۷۶ درصدی مواد اولیه و ماشین‌آلات در واردات صنایع نساجی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک بالغ بر ۴۴۸ میلیون دلار بوده که در این بین کفپوش‌های ماشینی صدرنشین صادرات صنایع نساجی و پوشاک طی ۸ ماه اول سال می باشد.

حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس آمار اعلامی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات صنایع نساجی و پوشاک کشور طی ۸ ماه اول سال جاری بالغ بر ۴۴۸ میلیون دلار بوده که در این بین، کفپوش‌های ماشینی با ارزش صادرات ۲۰۴ میلیون دلار، بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به توضیح است که مقصد صادراتی کفپوش‌های ماشینی عمدتاً کشورهای همسایه بوده است.

حائری در ادامه افزود: انواع الیاف به ارزش ۵۰ میلیون دلار و انواع پوشاک با ارزش ۴۵ میلیون دلار به ترتیب رده‌های دوم و سوم به لحاظ بیشترین ارزش صادراتی طی مدت مذکور را دارا می باشند.

وی تصریح کرد: طی همین مدت، واردات انواع الیاف، منجمله پنبه، با ارزش ۴۰۷ میلیون دلاری، رتبه اول را به لحاظ بیشترین ارزش واردات به خود اختصاص داده که در این بین ارزش واردات پنبه به کشور در حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است.

دبیر انجمن صنایع نساجی ارزش واردات نخ و پارچه را نیز به ترتیب بالغ بر ۲۴۷ میلیون دلار و ۲۲۳ میلیون دلار بیان داشت.

 وی ادامه داد: شایان ذکر است که در ۸ ماه اول سال جاری، ارزش وارداتی انواع پوشاک به کشور از طریق مبادی رسمی در حدود ۱٫۵ میلیون دلار بوده که مقدار قابل توجهی نمی‌باشد.

حائری افزود : طی همین مدت، ارزش واردات ماشین‌آلات نساجی به کشور نیز در حدود ۱۳۷ میلیون دلار بوده که برای نوسازی و توسعه صنایع نساجی و به روز ماندن آن کافی به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.