سهیلی: حسن اقدام حوزه هنری همدلی سینماگران بود/سکوت سینماگران برای «گشت ارشاد» مانع همراهی من با آن‌ها نمی‌شود

سینماگران و مشکلات اکران در سال تولید ملی/۴

سینماپرس-گروه سینما/ کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در مورد اقدام حوزه هنری برای اکران نکردن شش فیلم سینمایی گفت: حسن اقدام حوزه هنری این بود که سینماگران با هم همدل شدن و من نیز با آنها همراهی خواهم کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: همه اهالی سینما حتی اگر این فیلمسازان معترض را نمی شناسند هم به دلیل حفظ بقای سینمای ایران باید در مقابل این حرکت کاملا غیر قانونی بایستند. من از همه اهالی سینما خواهش می کنم که فیلمسازان را تنها نگذارند و اگر قرار بر محکومیت این حرکت غیرمنطقی است همه دست به دست هم دهند.

وی ضمن ابراز همدردی با ۶ نفر فیلمساز معترض خاطرنشان کرد: هر چند بسیاری از این فیلمسازان در زمان توقیف فیلم من موضع نگرفتند و ابراز همدردی نکردند اما من با موضعی تندتر از آن ها در کنارشان هستم. در واقع من هر فیلمی که توسط حوزه هنری با مشکل مواجه شود من با فیلمساز آن همراه می شوم و مشکل این ۶ نفر را هم مشکل خودم می دانم و امیدوارم که بلایی که بر سر فیلم «گشت ارشاد» آمد برای فیلم دیگری تکرار نشود.

کارگردان «مردی شبیه باران» با اشاره به سمتش به عنوان بازرس در کانون کارگردانان سینمای ایران افزود: این کانون در زمان توقیف فیلم من سکوت کرد اما بعد از هفت ماه تازه متوجه شده که برای اعضای کانون و اعضای شورای مرکزی اش اتفاقی می افتد و باید بیانیه دهند. بیانیه ای که در جهت رفع تکلیف و بسیار تلطیف شده نگارش یافته تا هیچ یک از دو طرف متضرر نشوند نه به شکلی که قاطعانه رفتار حوزه هنری را محکوم کند.

سهیلی در مورد مصاحبه اخیر فرهاد توحیدی تصریح کرد: توحیدی که در خانه سینما سمت دارد متاسفانه در مصاحبه ای عنوان می کند که رفتار افراد حاضر در حوزه هنری را درک می کند من به ایشان می گویم: شما که تا این حد از درک بالایی برخوردار هستید لطفا در مطلبی بیان کنید که چگونه احساس حوزه هنری را درک می کنید چرا که هیچ یک از اهالی سینما برخوردهای حوزه هنری و دلایل آن ها را درک نمی کنند و حتی برایشان قابل هضم هم نیست. چطور امکان دارد که آقای توحیدی به عنوان فردی مسوول و پیشکسوت پس از هشت ماه که سینمای ایران رو به نابودی است از درک احساس افراد حاضر در حوزه هنری صحبت کند. باید گفت یا اهالی سینما فاقد درک هستند که نمی فهمند چرا باید با آن ها این گونه برخورد شود یا ایشان از درک بالاتری برخوردارند که این موضوع را درک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به شخص آقای خاموشی کاری ندارم اما زیرمجموعه ایشان در این اقدامات هر هدفی که داشته باشند به طور حتم هدفشان دفاع از ارزش ها نیست. امیدوارم که مدیران حوزه هنری هم متوجه شوند که دوستان سینماگری که به آن ها مشورت می دهند به دنبال تسویه حساب های شخصی خود هستند و بدانند که نوبت آن ها و افراد مشکوکی که به آن ها مشاوره می دهند هم خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: من برای دوستانی که پشت سر مسئولان حوزه هنری مخفی شده و از بدنه سینمای ایران هستند، متاسفم. این حرکت حوزه هنری با توجه به همه خسارت هایی که به سینمای ایران زد یک حسن داشت و آن این که اهالی سینما به هم نزدیک شدند. امیدوارم که همه اهالی سینما در کنار یکدیگر بر علیه حوزه هنری قرار گیرند و بیانیه دهند. در این صورت حوزه هنری قطعا شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۱۱۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.