سه اثر منتخب جشنواره تئاتر ‘شهروند’ به جشنواره بین المللی ‘ایران’ معرفی می شود

‘مجید امرایی’ روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: سومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی ‘شهروند’ – لاهیجان، امروز (۳۱ مردادماه) با اجرای نمایش ‘عروسی شب’ از شهرستان رشت و در بخش مسابقه این رویداد، کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در نخستین روز این جشنواره به جز ‘عروسی شب’، دو نمایش ‘صدای سکوت’ از تهران و ‘از حقیقت تا روشنگری’ از لاهیجان و دو اثر در بخش ویژه برای مخاطبان به اجرا درمی اید.

امرایی بااشاره به استقبال خوب مردم شهرستان لاهیجان از آثار نمایشی این دوره از جشنواره استانی تئاتر خیابانی گفت: ‘قادر آشنا’ مدیر مرکز هنرهای نمایشی و ‘حسین مسافر’ کارگردان و مدیر پیشین این مرکز و تنی چند از مسوولان شهری از مهمانان ویژه نخستین روز این رویداد هنری بودند.

وی ادامه داد: قطب الدین صادقی، شهرام کریمی به همراه اینجانب کار داوری آثار این جشنواره را به عهده داریم و برگزیدگان بخش های مختلف در روز پنجشنبه (دوم شهریور ماه) همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی گفت: ۲۴ اثر نمایشی در بخش مسابقه و چهار اثر در بخش ویژه، به همراه یک اثر از کشور تاجیکستان و یک نمایش تولید مشترک ایران و ترکیه به کارگردانی امیرحسین شفیعی، آثار حاضر در این دوره از جشنواره را تشکیل می دهند وطی ۹۰ اجرا در هشت منطقه از شهر لاهیجان میزبان علاقه مندان تئاتر خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین برخی از اجراهای حاضر در این جشنواره سه روزه در شهرستان های چمخاله و کیاشهر نیز برای عموم مخاطبان به نمایش گذاشته خواهند شد.

امرایی از اجرای نمایش عروسک های عظیم الجثه ‘پیر بابا’ و ‘عروس گله’ به کارگردانی زهرا جعفری و علیرضا دهقانی خبر داد و گفت: سه اثر برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی ‘شهروند’ برای حضور در بخش مسابقه هفتمین جشنواره بین الملی تئاتر خیابانی ایران که اردیبهشت سال آینده () در تهران برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

سومین جشنواره تئاتر خیابانی منطقه ای ‘شهروند’ – لاهیجان تا دوم شهریور ماه در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۶۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.