سه اپیزودی که روایتگر احوالات پس از جنگ است

فروردین ۱۴۰۳

نمایش ˝تو هرگز نخواهی گشت˝ به کارگردانی سامان خلیلیان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه است.

سامان خلیلیان کارگردان نمایش “تو هرگز نخواهی گشت” در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: این اثر نمایشی به وضعیت زندگی اشخاصی می‌پردازد که به نوعی درگیر جنگ بودند و در سه اپیزود احوالات آنها پس از جنگ روایت می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش به شیوه‌ای ساده اجرا می‌شود ادامه داد: سعی کردیم اجرا به گونه‌ای باشد که تماشاگر مستقیم با اثر درگیر شود و اجرا به شیوه‌ای رئالیستی است.

در این اثر نمایشی در تابلو اول کسانی را می‌بینیم که به دنبال گمشده خود در فضایی همچون یک دفترمی‌‌گردند، در تابلو دوم پرسش و پاسخی در فضایی شبیه به دادگاه مطرح می‌شود و در تابلو سوم، منزل شخصی یک نانوا را نشان می‌دهیم که برای دخترش خواستگار می‌آید، اما دختر، بیش از اینکه به خانه بخت برود به سبب عارضه شیمیایی به شهادت می‌رسد.

در این نمایش سامان خلیلیان(کارگردان)، مرتضی شاه‌کرم (نویسنده)، مرتضی شاه‌کرم،‌ سارا قلی‌زاده‌، پروا آقاجانی ،‌احمد صمیمی و سامان خلیلیان(بازیگران)،‌ سامان خلیلیان( طراح صحنه)، میلاد فداکار (طراح پوستر و بروشور)، میلاد مولوی(دستیار کارگردان) مهدی ضیاءیان‌پور(مدیر صحنه)،‌ اکبر شجاعی(طراح نور( می باشند.

گفتنی است، نمایش “تو هرگز نخواهی گشت”، به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی سامان خلیلیان، پیش از این در جشنواره های تئاتر استان تهران و جشنواره منطقه ای کیش شرکت کرده و اثر برگزیده شده بود. همچنین این کار در جشنواره فتح خرم شهر مقام اول را کسب کرد که از این طریق به جشنواره تئاتر مقاومت راه یافت. این نمایش در جشنواره سال قبل نیز نامزد دریافت جایز بازیگری مرد بوده است.

“تو هرگز نخواهی گشت” از ۳۰ تیرماه، هر شب به جز شنبه ها، ساعت ۱۹ درتالار سایه مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.