سه دلیل عجیب آمریکا برای همکاری با گروهک منافقین!

آمریکا منافقین را از لیست گروه های تروریستی خارج کرد

وزارت خارجه آمریکا اواخر جمعه گروه تروریستی منافقین را از لیست گروه های تروریستی خارج کرد و سه دلیل عجیب برای این کار خود برشمرد. سه دلیلی که در واقع آغاز همکاری رسمی این سازمان تروریستی با دولت آمریکا را علنی کرد.

وزارت خارجه‌ی آمریکا جمعه شب و پیش از موعدی که خود اعلام کرده بود، نام سازمان مجاهدین خلق را رسماً از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

به گزارش تابناک، وزارت خارجه آمریکا افدام خود در خارج کردن نام این سازمان تروریستی از لیست گروه های تروریستی را مبتنی به چند دلیل کرده است. که از جمله این دلایل می توان به سه دلیل زیر اشاره کرد:

اول، اعلام برایت علنی مجاهدین خلق از اقدامات خشونت آمیز. دوم، عدم انجام عملیات تروریستی در بیش از یک دهۀ گذشته. و سوم، همکاری برای بستن مسالمت آمیز اردوگاه اشرف.

در عین حال در بیانیه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا، گفته شده است «نگرانی‌های جدی در مورد این سازمان همچنان وجود دارد».همچنین در قسمتی از این بیانیه آمده است: وزارت خارجه با این تصمیم خود، «اقدامات تروریستی گذشته‌ی این سازمان، از جمله دست داشتن در قتل شهروندان آمریکایی در ایران در دهه‌ی ۱۹۷۰ و نیز حمله‌اش در خاک آمریکا در سال ۱۹۹۲ را نادیده نمی‌گیرد و به دست فراموشی نمی‌سپارد».

متن کامل بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این باره به این شرح است:

وزارت خارجه تصمیم گرفته تا مطابق با قوانین، معرفی سازمان مجاهدین خلق و نام های مستعار آن به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را که بر اساس «قانون مهاجرت و ملیت» صورت گرفته بود، ملغی کرده و همچنین آن را از لیست گروه های منحصراً ترویست جهانی که بر اساس فرمان اجرایی شماره ۱۳۲۲۴ در آن قرار گرفته بود، خارج نماید.

این اقدامات از امروز اجرایی می شوند. داریی ها و منافع دارایی های موجود در ایالات متحده و یا تحت کنترل شهروندان ایالات متحده دیگر بلوکه نخواهد بود و نهادهای آمریکایی می توانند بدون کسب مجوز، با مجاهدین خلق وارد معامله شوند. این اقدامات در دفتر ثبت فدرال انتشار خواهد یافت.

با اقدامات امروز، این وزارتخانه از اقدامات تروریستی گذشته مجاهدین خلق، از جمله دخالت آن ها در قتل شهروندان آمریکایی در ایران در دهه ۱۹۷۰ و حمله ای در خاک آمریکا در سال ۱۹۹۲ چشم پوشی نکرده و یا آن ها را فراموش نخواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین نگرانی هایی جدی درباره مجاهدین خلق به عنوان یک سازمان دارد؛ به ویژه با توجه به ادعاهای موجود درباره سوء رفتارهای انجام شده علیه اعضای خودش.

تصمیم امروز این وزارتخانه، اقدامات مجاهدین خلق در کنار گذاشتن علنی خشونت، فقدان اقدامات تأیید شده تروریستی توسط آن ها در بیش از یک دهه و همکاری آن ها در بسته شدن مسالمت آمیز کمپ اشرف – پایگاه شبه نظامی تاریخی آن ها – را مدنظر قرار داده است.

ایالات متحده به طور پیوسته علاقه انسان دوستانه ای را به یافتن راه حل امن، مطمئن و انسانی برای وضعیت موجود در کمپ اشرف و همچنین به حمایت از تلاش های سازمان ملل برای استقرار اعضای دارای صلاحیت کمپ اشرف در خارج از عراق، ابراز داشته است.

بدون هیچ داری و فقط با نگاه به متن این بیانیه مشخص می شود که گویا برای وزارت خارجه آمریکا تروریستی بودن یک گروه انجام عملیات علیه آمریکاست و اگر یک گروه تروریستی بین المللی علیه آمریکا اقدامی نکند ، اما در دیگر نقاط جهان دست به ترور و خشونت بزند دیگر آن گروه تروریست نیست . البته این مساله جدیدی نیست در موضوع طالبان و القاعده هم چنین مساله ای به وضوح مشاهده شد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.