سه راهکار بسیار مهم برای درمان آسیب های ورزشی

استراحت، استفاده از یخ و کمپرس سه راهکار بسیار مهم برای پیشگیری از تشدید عوارض آسیب های ورزشی، کاهش علائم عارضه و درمان مناسب آسیب ایجاد شده است.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، افزود: آسیب های ورزشی از مهم ترین نوع آسیب ها در بین افراد، جامعه است که در اغلب موارد به دلیل بی احتیاطی و یا آمادگی نداشتن بدن برای انجام فعالیت و تحرک بدنی ایجاد می شود.
 
وی با اشاره به این که عضلات، مفاصل و استخوان های بدن در نتیجه انجام ورزش یا فعالیت های شدید و غیراصولی می توانند دچار آسیب های شدید شوند، تصریح کرد: در بین آسیب های ورزشی، آسیب عضلات بدن به وفور دیده می شوند و بسیاری از افراد به دلیل این نوع از آسیب متحمل عوارض و مشکلات گوناگون می شوند.
 
آزما گفت: کبودی، کشیدگی، کوفتگی، پارگی و گرفتگی از جمله آسیب های عضلانی مهم هستند.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از مبتلایان به آسیب های ورزشی، چگونگی مواجهه با مشکل خود و درمان مناسب عارضه ایجاد شده را نمی دانند، به همین دلیل تا مدت زمان بیشتری گرفتار علائم و عوارض آسیب می شوند.
آزما افزود: استراحت، استفاده از یخ و کمپرس سه راهکار بسیار مهم برای پیشگیری از تشدید عوارض آسیب های ورزشی، کاهش علائم عارضه  و درمان مناسب آسیب ایجاد شده به ویژه در ناحیه عضلات بدن است.
 
وی یادآور شد: پیشگیری یا کاهش درد، خونریزی ، التهاب ، ورم و کبودی از جمله فواید استفاده مناسب و همزمان از استراحت، یخ و کمپرس است.
 
آزما خاطر نشان کرد: برای افزایش اثر بخشی درمان و بهبود هر چه سریعتر فرد مبتلا، بهتر است در خصوص چگونگی و مدت زمان استفاده از این سه راهکار درمانی با پزشک مشورت کنید./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.