سه رشته جدید در دانشکده خبر اردبیل دایر می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عبدالله روز پنج شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی روسای واحدهای دانشکده خبر به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به درخواست دانشکده خبر اردبیل مبنی بر راه اندازی این رشته ها و تقاضای دانشجویان و همچنین موافقت ضمنی دانشگاه جامع، امیدواریم به زودی در این رشته ها ظرفیت پذیرش دانشجو ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی- کاربردی همچنین موافقت خود را با دایر کردن رشته های خبرنگاری چند رسانه ای، روابط عمومی الکترونیک و خبرنگاری رادیو وتلویزیون اعلام کرده و ما در انتظار اعلام رسمی این مهم هستیم تا در این رشته ها نیز پذیرش دانشجو آغاز شود.

وی بر توسعه رشته های مرتبط در دانشکده خبر تاکید کرد و گفت: به این منظور باید واحدها با دستگاه های استانی در تعامل مناسب باشند تا رشته های مورد نیاز متناسب با نیاز دستگاه ها و بازار کار گسترش یابند و از چتر حمایتی آنها برخوردار شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر پنج شعبه دانشکده خبر علاوه بر تهران در استان های اردبیل، شیراز، مشهد، میبد و اهواز فعال هستند و با توجه به برنامه ریزی ها و توافقات انجام شده با دانشگاه جامع علمی- کاربردی و وزارت علوم به دنبال ایجاد ششمین واحد در استان اصفهان نیز هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت و تغییر در زمینه حرفه ای خبرنگاری و پیرو تشکیل شورای عالی مجازی برای هماوردجویی مطلوب با هجمه های رسانه ای و فرهنگی نظام سلطه، ایجاب می کند تا نسبت به تربیت نیروهای متخصص و متعهد جهت مقابله با این هجمه ها اقدام کنیم.

دکتر عبدالله ادامه داد: رسالت دانشکده خبر مبتنی بر تربیت نیروهای متعهد و متخصص در راستای منافع و امنیت ملی کشور است و مسوولان باید به این مساله توجه جدی داشته و از تمام ظرفیت های قانونی خود در جهت توسعه و اعتلای این دانشکده بکوشند.

وی افزود: توسعه رشته های کارآمد و دارای بازار کار متناسب با افزایش سطح آموزه های علمی و حرفه ای فعالان عرصه رسانه منجر به ارتقای کمی و کیفی فضای رسانه ای و افزایش هوشیاری دانشجویان و فعالان عرصه فرهنگ و رسانه با الگوهای جنگ رسانه ای نظام سلطه می شود.

۸۱۲۳/۵۳۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۴۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.