سه سبب سقوط قیمت طلا به ۱۱۰۰ دلار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناسان اقتصادی بانک مریل لینچ آمریکا نسبت به اهمیت بسیار تاثیر نرخ بهره بانکی بر قیمت اونس طلا تاکید و اعلام کردند افزایش نرخ بهره بانکی افت بهای جهانی طلا را به دنبال دارد.

خبراقتصادی: کارشناسان اقتصادی بانک مریل لینچ آمریکا رشد نرخ بهره بانکی، تقویت ارزش دلار و نا اطمینانیها به کاهش محرک پولی آمریکا را سه سبب سقوط قیمت طلا به ۱۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۴ می دانند.

به گزارش آیول، قیمت جهانی طلا از آغاز سال جاری تاکنون سیر نزولی را در پیش گرفته است.صبح امروز بهای این فلز به پایین ترین رقم از ماه جولای تاکنون رسید. قیمت طلا در حال حاضر از سطح ۱۹۲۱ دلار در سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۶درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش ، به عقیده کارشناسان اقتصادی بانک مریل لینچ آمریکا رشد نرخ بهره بانکی، تقویت ارزش دلار و نا اطمینانیها به کاهش محرک پولی آمریکا تردید سرمایه گذاران نسبت به خرید طلا را دوچندان کرده است.

تحلیلگران اقتصادی موسسه مالی UBS پیش بینی بهای جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی را از ۱۳۲۵ به ۱۲۰۰ دلار کاهش دادند و کارشناسان اقتصادی بانک مریل لینچ آمریکا نیز با اعلام اینکه روند صعودی قیمت طلا محدود شده پیش بینی کردند قیمت طلا سال آینده به ۱۱۰۰ دلار خواهد رسید.

در حال حاضر ترس سرمایه گذاران از کاهش قریب الوقوع محرک پولی آمریکا به بزرگترین مشکل برای رشد قیمت طلا تبدیل شده است.

بانک مریل لینچ آمریکا اعلام کرده است اخیرا انتشار یافتن خبر کاهش زودهنگام محرک پولی آمریکا سبب حرکت سرمایه به بازارهای نوظهور و تقویت ارزهای بین المللی و کاهش تقاضا برای خرید کالاهای اقتصادی نظیر طلا شده است.

تقویت ارزش دلار آمریکا

کارشناسان اقتصادی بانک مریل لینچ آمریکا بر این باورند بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا مسیر را برای مقامات فدرال رزرو هموار می کند تا کاهش میزان سیاست پولی انبساطی را در ماه ژانویه آغاز کنند. این در حالیست که سیاست پولی انقباضی و کاهش میزان حساب جاری فدرال رزرو فشار بیشتری به رشد ارزش دلار وارد می کند.

گفتنی است، تحلیلگران اقتصادی موسسه مالی UBS پیش بینی بهای جهانی نقره در سال ۲۰۲۴ را از ۲۵ به ۲۰ دلار و ۵۰ سنت کاهش داده اند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.