سه شهروند اروپایی زندانی در ایران آزاد شدند

سخنگوی دولت بلژیک روز جمعه اعلام کرد که یک شهروند دانمارکی و دو شهروند ایرانی-اتریشی که در ایران زندانی بودند، آزاد شده‌اند.

سه شهروند اروپایی زندانی در ایران آزاد شدند

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از رویترز، یک سخنگوی دولت بلژیک اعلام کرد که این سه تبعه اروپایی نیز در ازای بازگشت اسدالله اسدی به ایران آزاده شده‌اند.

بر اساس توافق انجام شده میان ایران و بلژیک با وساطت عمان روز جمعه اسدالله اسدی، دیپلمات کشورمان پس از تحمل پنج سال حبس در ازای آزادی اولیویه ونده کاستیل، شهروند بلژیکی که به دلایل امنیتی در ایران زندانی بود به کشور بازگشت.

دیپلمات ایران در کشور اتریش در یک ژوئیه ۲۰۱۸ در آلمان با ادعای دست داشتن در عملیات بمب‌گذاری علیه گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در پاریس بازداشت شد.

بلژیک اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی به نام «اسدالله اسدی» در ایالت «بایرن» آلمان بازداشت شده و قرار است برای سپری کردن روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در «بامبرگ» حاضر شود. همزمان دادستانی آلمان هم مدعی شد که این دیپلمات ایرانی به زوج بلژیکی – ایرانی وسیله انفجاری حاوی ۵۰۰ گرم ماده انفجاری «استون پروکسید» داده است.

در ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۷ حکم استرداد اسدی از آلمان به بلژیک اجرا و اسدی در بلژیک به مدت پنج سال زندانی شد.

در زمانی که اسدی در آلمان و سپس در بلژیک در زندان بود، وضعیت وی بسیار ناخوشایند و خلاف قوانین داخلی و بین‌المللی بوده است.

سرانجام وی روز جمعه با وجود اینکه فشارهای زیادی از سوی گروهک تروریستی منافقین برای عدم اجرای قانون استرداد محکومان در جریان بود با وساطت عمان به میهن بازگشت.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.