سه عامل اصلی افزایش تقاضای جهانی نفت

افزایش جمعیت جهان، رهایی از رکود اقتصادی در آینده و افزایش رفاه اقتصادی از عوامل اصلی تقاضای جهانی نفت به عنوان منبع اصلی انرژی خواهد بود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد  پدیدار کارشناس ارشد مسائل نفتی در مصاحبه با این رادیو گفت: تا سه دهه آینده معادل جمعیت هند و آمریکا به جمعیت جهان اضافه می‌شود که همزمان تقاضای انرژی به ویژه نفت را هم افزایش می‌دهد.

وی افزود: رکود اقتصادی در کشورهای غربی و آسیایی، تا ابد ادامه نمی‌یابد بلکه در آینده میان مدت یا در بلندمدت برطرف خواهد شد که به نوبه خود تقاضا برای خرید نفت را به عنوان اصلی‌ترین عامل رونق و توسعه اقتصادی بیشتر خواهد کرد.

پدیدار گفت: هم‌اکنون بیش از ۸۷ درصد سبد انرژی جهان به ذخایر نفت و گاز وابسته است و نمی‌توان آن را حذف کرد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این نسبت در دهه‌های آینده نیز حفظ شود.

وی تصریح کرد: اجماع جهانی همه کارشناسان بازار انرژی این است که باید امنیت سرمایه‌گذاری و تولید در این عرصه تامین شود تا اقتصادی جهان لطمه نبیند.

پدیدار با اشاره به طرح های توسعه صنعت نفت و گاز ایران گفت : عرضه یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی از امروز در شعب منتخب بانک ملت آغاز شده و انتشار اوراق مشارکت ارزی هم مورد توجه است . 

این اوراق چهارساله، قابل معامله در بورس اوراق بهادار و معاف از مالیات است و نرخ سود علی الحساب آن سالانه ۲۰ درصد است و سود آن هر سه ماه یک بار پرداخت خواهد شد.

پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت نفت و گاز پارس در بانک ملت تضمین شده است.

با موافقت بانک مرکزی ، عاملیت انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال از آخرین مرحله انتشار اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پارس برای تامین مالی فازهای ۱۱ تا ۲۴ و لایه های نفتی میدان گازی پارس جنوبی به بانک ملت سپرده شده است.

این کارشناس گفت : امسال ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ارزی و ریالی برای شتاب دهی به اجرای طرح های پارس جنوبی از سوی شرکت نفت و گاز پارس منتشر می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.