سه فیلم درباره بن لادن، سه فیلم درباره آبراهام لینکلن، سه فیلم درباره ترور کندی و بالاخره مایکل داگلاس به نقش رونالد ریگان • گزارش آخر هفته “کافه سینما” از صنعتی که بیش از همیشه با سیاست و ایده‌های فراهنری درآمیخته است

کافه سینما- ظاهرا امسال از نظر ساخت پروژه‌هایی با مضمون سیاست، در تاریخ سینما بی‌نظیر است. سه فیلم درباره بن لادن، سه فیلم درباره آبراهام لینکلن، سه فیلم درباره ترور کندی و بالاخره مایکل داگلاس به نقش رونالد ریگان. این‌ها خبرهای جالبی است که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند:

مایکل داگلاس آماده است تا به عنوان چهلمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کند.
به گزارش کافه سینما به نقل از هالیوود ریپورتر ، این بازیگر و حامی مالی حزب دموکرات در حال حاضر مشغول مذاکره است تا در نقش رونالد ریگان ( بازیگری که بعدها رئیس جمهور شد ) در فیلمی مستقل با عنوان “ریکیاویک” ظاهر شود. مایک نیول (کارگردان “چهار عروسی و یک تشییع جنازه” و ” هری پاتر و جام آتش”) هم در حال مذاکره برای کارگردانی فیلم است. پیش از این قرار بود ریدلی اسکات این فیلم را کارگردانی کند.
“ریکیاویک” در یک فاصله زمانی چند روزه در سال ۱۹۸۶ می گذرد ، زمانی که ریگان و میخاییل گورباچف ، رهبر اتحاد جماهیر شوروی ، در پایتخت ایسلند با همدیگر ملاقات کردند تا با توجه به ابعاد فاجعه هسته ای چرنویل ، راهکاری برای صلح و کاهش سلاح های هسته ای میان برد بیندیشند. تهیه کنندگان در حال جستجو برای یافتن بازیگری برای نقش گورباچف هستند.
فیلم با بودجه ای ده میلیون دلاری ساخته می شود و فیلمبرداری آن برای ماه مارس سال آینده (اسفند ماه) در آلمان برنامه ریزی شده است.
ریدلی اسکات کماکان در کنار این فیلم مرتبط با دوران جنگ سرد خواهد بود و به عنوان یکی از تهیه کنندگان “ریکیاویک” حضور خواهد داشت.
فیلم آخر نیول اقتباسی از “آرزوهای بزرگ” چارلز دیکنز بود که ماه آینده در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش در خواهد آمد.
مایکل داگلاس در حال حاضر مشغول نقش آفرینی در فیلمی تلویزیونی به کارگردانی استیون سودربرگ است؛ فیلمی زندگی نامه ای درباره لیبراتسی ، پیانیست معروف ، که داگلاس در آن فیلم نقش این پیانیست چیره دست را ایفا کرده است. فیلم بعدی او هم ، “آخرین وگاس” ، در مرحله پیش تولید است ؛ یک کمدی درباره دوران کهولت و سالخوردگی که می تواند به نقطه عطف دیگری در کارنامه این بازیگر کهنه کار تبدیل شود. با توجه به کیفیت بالقوه ی فیلمهای یاد شده چنین به نظر می رسد که فعالیت هنری داگلاس حسابی احیا شده است. احیایی که مکمل بازگشت او به زندگی پس از جدال با سرطان حنجره نیز خواهد بود.
از سوی دیگر استیون اسپیلبرگ جذب کتاب «روز نه چندان آسان» شده و قصد دارد آن را به عنوان پروژه بعدی خود به عنوان کارگردان در دست گیرد. به گزارش…

خبرگزاری فارس، این کتاب که درباره کشتن «اوسامه بن‌لادن» است، ماه آینده روی پیش‌خوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد و اسپیلبرگ ‌ماه قبل آن را خوانده است.

به گفته نزدیکان اسپیلبرگ، این کتاب وقایع‌نگاری دقیق حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه بن‌لادن و تعریف آخرین ساعات زندگی اوست.

یکی از افسرانی که در جریان این حمله شرکت داشته، خاطرات دقیق خود را با ذکر جزئیات در این کتاب شرح حال گونه تعریف کرده است.
«نه یک روز آسان» سومین فیلم بلند سینمایی است که صنعت سینما طی چند ماه اخیر در رابطه با بن‌لادن در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد تولید کند.

هر سه فیلم درباره عملیات محرمانه و موفقیت‌آمیز نظامی است که منجر به کشف مخفیگاه اوسامه بن لادن و  قتل وی شد.

دو فیلم دیگر که قبل از این خبر تولید‌شان اعلام شده توسط کاترین بیگلو و جان استاکول کارگردانی خواهند شد.
اسپیلبرگ توضیح زیادی درباره پروژه جدید خود نداده و گفته به‌زودی با انتشار اطلاعیه‌ای، درباره جزئیات آن صحبت خواهد کرد.

نزدیکان این فیلم‌ساز می‌گویند وی پس از خواندن کتاب «نه یک روز آسان» به شدت جذب نوع وقایع‌نگاری آن شده است.
به گفته آن‌ها، شرکت انتشاراتی این کتاب با این نیت که اسپیلبرگ آن را بپسندد و به عنوان فیلم بعدی خود در مقام کارگردانی کار کند، کتاب را برای او فرستاده‌اند.

تحلیل‌گران ادبی عقیده دارند کتاب «نه یک روز آسان» بلا فاصله پس از انتشار، تبدیل به یکی از پرخواننده‌‌ترین کتاب‌های سال خواهد شد.

همچنین ترور مشکوک «جان اف کندی» رئیس جمهور اسبق آمریکا یک بار دیگر سوژه یک فیلم جدید سینمایی می‌شود. این فیلم با نام «جزئیات کندی» جلوی دوربین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، استفن گیلنهال فیلم‌ساز مستقل و رباینده جایزه اسکار،  کارگردانی این درام پرتنش و افشاگرانه سیاسی را به عهده دارد.

«جزئیات کندی» بر اساس کتاب تحسین شده و پرخواننده‌ای به همین نام ساخته می‌شود که نویسنده آن «ژرارد بلین» یک مأمور سابق امنیتی است.

او کتاب خود را با همکاری یک مأمور دیگر به نام کلینت هیل و لیزا مک کوبین روزنامه‌نگار سرشناس دو دهه اخیر نوشته است.

خط اصلی قصه کتاب بر روی تعدادی از مأموران امنیتی محافظ رئیس‌ جمهور وقت آمریکا تمرکز می‌کند که وظیفه محافظت از جان وی را به عهده داشتند.

کلینت هیل به عنوان مشاور با پروژه سینمایی «جزئیات کندی» همکاری خواهد داشت. او و مک کوبین در امر تهیه فیلم نیز مشارکت دارند.

کلید فیلمبرداری این درام سیاسی اواخر ژانویه ۲۰۲۲ زده می‌شود و قرار است برای نمایش عمومی در ماه نوامبر همین سال آماده شود.

در حقیقت «جزئیات کندی» برای نمایش عمومی در سالگرد ترور «جان اف کندی» آماده خواهد شد.

گیلنهال در گفت‌وگویی درباره فیلم تازه خود می‌گوید: «ساخت فیلمی درباره جزئیات ترور کندی، آرزوی همیشگی و دیرینه‌ام بوده است. به همین دلیل نمی‌توانم هیجان خودم را نسبت به این موضوع پنهان کنم. همه می‌دانند این قصه و ماجرا چگونه تمام شد، اما این بار قصه ترور کندی از دیدگاه کسانی به نمایش گذاشته می‌شود که تا قبل از این توجهی به آن‌ها نشده بود.»

قصه فیلم «جزئیات کندی» یک تاریخ چند ساله از دوران انتخابات ریاست جمهوری تا روز ترور کندی را به تصویر خواهد کشید.

سازندگان فیلم قول داده‌اند نکات تازه‌ای را در رابطه با ترور کندی مطرح کنند که تا قبل از این شنیده نشده است.

تهیه‌کنندگان «جزئیات کندی» قصد دارند از چند بازیگر مطرح برای ایفای نقش‌های اصلی فیلم خود استفاده کنند.

طی دو ماه اخیر، این فیلم سومین پروژه مهم سینمایی است که ترور «جان اف کندی» را دستمایه و سوژه اصلی خود قرار داده است.

به این‌ها اضافه کنید سه فیلمی که امسال با مرکزیت شخصیت آبراهام لینکلن در سینمای آمریکا ساخته می‌شود. مهم‌ترین‌شان پروژه استیون اسپیلبرگ درباره زندگی این شخصیت سیاسی تاریخ آمریکاست که در آن دنیل دی لوییس نقش لینکلن را بازی می‌کند. دو فیلم اکشن نیز شخصیت لینکلن را در مرکز داستان خیالی‌شان قرار داده‌اند؛ و این‌ها همه جدا از فیلمی است که سال گذشته رابرت ردفورد بر اساس زندگی لینکلن ساخت.

به گزارش کافه سینما، به این ترتیب سینما بیش از همیشه درگیر ایده‌های سیاسی و فراهنری برای خالقان‌اش شده. و وجه رسانه‌ای سینما بر وجوه دیگر آن غلبه کرده است.

Tags:


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.