سه کتاب سوره مهر، در میان برگزیدگان کتاب سال موسیقی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

«ردیف موسیقی ایرانی برای عود»، «بررسی موسیقی در آیین مهر» و «رفاقت با سازهای ایرانی» در حوزه آموزش و پژوهش، جزو برگزیدگان کتاب سال موسیقی انتخاب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از سوره مهر؛ کتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» رتبه دوم در بخش آموزش،«بررسی موسیقی در آیین مهر» رتبه سوم در بخش پژوهش و همچنین کتاب «رفاقت با سازهای ایرانی» در بخش آموزش رتبه سوم را در سیزدهمین جشن خانه موسیقی کسب کردند.
بنابراین گزارش؛ در این مراسم که استادانی چون “مصطفی پور تراب”، “هومن اسعدی” و “محمدرضا فیاضی” در هیئت داوری آن حضور داشتند از میان یکصد و ده کتاب ارسالی سه اثر از انتشارات سوره مهر به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.
شایان ذکر است ؛ کتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» نوشته منصور نریمان به عنوان اولین کتاب نت نویسی برای ساز عود (بربط) در سال ۹۰ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
براساس این گزارش؛ کتاب «بررسی موسیقی در آیین مهر و چند گوشه دیگر» تالیف جهانگیر دانای علمی است٬ که وی در این اثر تاریخ موسیقی باستانی – ایرانی و بالاخص موسیقی گیلان و مازنداران را مورد بررسی قرار داده٬ این اثر به تازگی توسط انتشارت سوره مهر منتشر شده است.
همچنین؛ کتاب «رفاقت با سازهای ایرانی» نوشته فاطمه ملکی، عنوان اثر دیگری است که برای آشنایی کودکان با سازهای ایرانی به تحریر در آمده است. این اثر در سال ۹۰ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.