سه مرحله اردو برای تیم ملی در اسفند ماه / ماموریت تازه کروش

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال ملی – اعلام برنامه لیگ و جام حذفی، تا حدود بسیاری تکلیف کارلوس کروش را روشن کرده و او می‌تواند با خیال راحت‌تری برای تیم ملی برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ممتاز؛ سازمان لیگ طوری برنامه‌ریزی کرده که در اسفند ماه امسال مسابقات لیگ تعطیل است و تیم‌های آسیایی می‌توانند با خیال راحت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. اما از آن طرف بقیه تیم‌ها هیچ مسابقه‌ای ندارند و این تعطیلی می‌تواند آمادگی بازیکنان را کاهش دهد. به همین سبب کارلوس کروش سه مرحله اردو برای تیم ملی در اسفند ماه در نظر گرفته است. او می‌خواهد یک کمپ بزرگ و دو مینی‌کمپ برای شاگردان خود در اسفند ماه برگزار کند که البته این کمپ‌ها شرایط خاصی دارد.
در سه اردویی که تیم ملی در اسفند ماه برگزار می‌کند، لژیونرها و بازیکنان ملی‌پوش تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند. به عبارتی کارلوس کروش می‌خواهد بازیکنان ملی‌پوش حاضر در لیگ ایران را در کنار خود داشته باشد تا نسبت به آماده بودن آن‌ها اطمینان پیدا کند. ملی‌پوشان پرسپولیس که برای کروش اهمیت بسیاری دارند می‌توانند در این سه اردو در کنار بازیکنانی حضور داشته باشند که در لیگ درخشیده‌اند. بازیکنان جوانی نظیر سامان نریمان جهان، مهدی شریفی، مهرداد بایرامی و فردین عابدینی که در لیگ درخشیده‌اند می‌توانند به این اردوها دعوت شوند تا کادر فنی عملکرد آن‌ها را هم زیر نظر بگیرد.
در این یک ماه تعطیلی اردوی اول تیم ملی از ۲۸ بهمن آغاز می‌شود و تا ۱۴ اسفند ادامه خواهد داشت. اردوی دوم از ۱۸ تا ۲۱ اسفند است و از ۲۴ تا ۲۸ اسفند هم مرحله سوم اردو برگزار می‌شود. اتفاق خوبی که در این اردوها رخ می‌دهد این است که کروش می‌تواند بازیکنان برتر لیگ که در حالت عادی شانس حضور در اردوهای تیم ملی ندارند را به اردوها دعوت کند و بهترین‌های آن‌ها را گلچین کند. این موضوع سبب می‌شود او پیش زمینه‌ای هم در مورد تیم ملی بعد از جام جهانی داشته باشد. تیم ملی ایران حدود ۶ ماه بعد از جام جهانی باید در جام ملت‌های آسیا در استرالیا شرکت کند که بالا بودن سن بعضی از بازیکنان تیم ملی، تیم اعزامی به استرالیا قطعا با تیمی که به برزیل می‌رود متفاوت خواهد بود. گرچه ممکن است در استرالیا کارلوس کروش سرمربی ایران نباشد اما او می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد بهترین‌های لیگ به فدراسیون بدهد تا فدراسیون این اطلاعات را در اختیار کادر فنی بعدی تیم ملی قرار دهد.
پس از پایان سه مرحله اردوی تیم ملی در اسفند ماه، لیگ دوباره آغاز خواهد شد تا تیم‌ها سه مسابقه باقی‌مانده خود در لیگ برتر را انجام دهند و لیگ سیزدهم به پایان برسد. پس از آن هم بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند و کروش همه بازیکنان اصلی خود غیر از لژیونرها را در اختیار خواهد داشت.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.