سه معدن جدید در کردستان ساخته می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان همیاری شهرداری های کردستان، فردین زمانی در این رابطه افزود: این معادن شامل معدن سنگ لاشه و مصالح کوهی واقع در جاده سنندج مریوان با ۸۰ درصد پیشرفت، معدن مصالح کوهی و سنگ لاشه واقع در روستای مروارید کامیاران با ۸۲ درصد پیشرفت و معدن شن و ماسه رودخانه یاپش‌خان سقز با ۹۵ درصد پیشرفت است.

وی با بیان اینکه جواز تاسیس این معادن اوایل اردیبهشت‌ماه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است، گفت: محدوده معدن سنگ لاشه کامیاران به سازمان تحویل داده شده و تنها طی مراحل قانونی احداث جاده دسترسی این مکان باقی مانده است که در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اتمام مراحل قانونی کار، بهره‌برداری از معادن مذکور آغاز شده و با تهیه، نصب و راه‌اندازی تأسیسات لازم ضمن تولید شن و ماسه و مصالح استاندارد که مورد نیاز پروژه‌های استان است قدمی اساسی برای ایجاد درآمدهای پایدار برای سازمان برداشته شود.

زمانی سازمان همیاری شهرداری‌های کردستان را با دارا بودن ۲۰۰ نفر پرسنل و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی، یکی از پتانسیل‌های استان در بخش عمران و اقتصاد استان دانست.

وی با اشاره به حمایت های مسئولان استان گفت: حمایت‌های صورت گرفته از این سازمان جایگاه واقعی آن در استان را احیا کرده است و این امر عاملی برای رشد و شکوفایی استان در آینده خواهد بود.ک/۱

۷۳۴۸/۵۷۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.