سه میلیون کودک تحت پوشش طرح جلوگیری ازتنبلی چشم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رئیس سازمان iبهزیستی با اشاره iبه تحت پوشش قرار گرفتن بیش از دو میلیون کودک ۳ تا ۶ سال در طرح جلوگیری از تنبلی چشم در سال قبل گفت: امسال این تعداد، iبه مرز سه میلیون کودک می رسد.

هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: طرح جلوگیری از تنبلی چشم از ۱۵ سال پیش آغاز شده است و تاکنون ۲۲۰ هزار کودک، که در خطر نابینایی و کم بینایی بودند، iبهبود یافتند.
وی گفت: امسال نیز این طرح از ابتدای آبان در سراسر کشور آغاز شده است.
هاشمی همچنین از پایان کاشت حلزون برای اشخاص متقاضی خبر داد و افزود: امسال، اولین بار پاسخگوی تامین iبها همه پشت نوبتی های کاشت حلزون بودیم و یک ماه پیش جشن آن را برگزار نمودیم.
وی گفت: برای تامین لوازم کمک توانبخشی نیز اقدامات خوبی مانند خریداری و توزیع ده هزار ویلچر شده است و نیاز معلولان iبه این وسایل برطرف شد.
رئیس سازمان iبهزیستی در بخش دیگری از سخنانش iبه پرداخت مابه التفاوت یارانه سوخت iبه معلولان اشاره نمود و افزود: از مهر امسال، این مبلغ iبه معلولان پرداخت شده است و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
هاشمی، مناسب سازی ناوگان حمل و نقل معلولان را یکی دیگر از اقدامات این سازمان دانست و گفت: ۵۰ دستگاه خودروی مناسب سازی شده iبه عنوان هدیه ویژه هیئت دولت آماده شده است و در کلانشهرها توزیع می گردد.
وی افزود: در تهران نیز دو پایانه ویژه معلولان هرکدام با ظرفیت ۲۰ دستگاه طراحی شده است و امیدواریم با همکاری شهرداری در مناطق ۲۲ گانه توسعه یابد.
هاشمی از فعالان بخش خصوصی و خیران خواست در این زمینه مشارکت نمایند.
رئیس سازمان iبهزیستی همچنین از تغییر شماره تلفن مرکز مشاوره این سازمان از ۱۴۸ iبه ۱۴۸۰ خبرداد و گفت: این تغییر با هدف گسترش صد در صدی پوشش تلفنی مشاوره در سراسر کشور انجام شده است.
در قبل خط مشاوره ۱۴۸ کمتر از ۷۲ درصد پوشش داشت.
هاشمی افزود: پارسال ۵۰۰ هزار تماس با مراکز مشاوره iبهزیستی برقرار شده بود و در نیمه اول امسال نیز ۲۰۰ هزار تماس با این مرکز گرفته شده است.
وی گفت: ۵۰۰ مشاور این مرکز از طریق تلفن، پاسخگوی سئوالات و رفع مشکلات خانوادگی و اعتیاد خواهند بود.

IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.