سه هزار برنامه در شورای عالی فرهنگ توسعه قرآنی تصویب شده است

حجت الاسلام و المسلمین ‘حمید محمدی’ چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح موسسه فرهنگی قرآن و عترت در تربت حیدریه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار این برنامه ها از ابلاغ بودجه نیم درصدی فعالیتهای قرآنی می باشد که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

وی گفت: برای اجرای برنامه های قرآنی در سطح کشور دو هزار میلیارد ریال تصویب شده است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی اظهار داشت: نظارت و ارزیابی بر این بودجه در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ عمومی صورت می گیرد و همین امر دقت و توجه کار را بالا خواهد برد.

محمدی گفت: تلاش داریم طرحهای ملی و کلان قرآنی را که سالها است اجرا نمی شوند با استفاده از این بودجه احیا کنیم.

وی با اشاره به شکل گیری ‘ستاد حفظ ملی قرآن کریم’ از پارسال تاکنون افزود: با ایجاد این ستاد نزدیک به دو هزار موسسه قرآنی در سطح کشور شکل گرفته است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی ادامه داد: روزانه دو میلیون نفر در موسسات قرآنی، آموزش انس با قرآن می بینند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)در ماه مبارک رمضان گفت: در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ۳۰۰ برنامه قرآنی برگزار می شود.

او گفت: رهبر معظم انقلاب بر فرهنگ توسعه قرآنی در کشور تاکید فراوانی دارند لذا ما نیز با برنامه ریزی درصدد ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم.

۲۶۹۱/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۶۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.