سه هزار هکتار از اراضی هرمزگان به آبیاری نوین مجهز شده است

مدیر آب خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در نیمه اول امسال سه هزار هکتار از زمینهای کشاورزی این استان به آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش  ایانا  مهندس علی باقر زاده روز چهارشنبه اظهار داشت: این رقم تاپایان امسال نیز به ۱۵هزار هکتارافزایش می یابد.وی با بیان اینکه هفت هزار هکتار در دست اتمام است و سه هزار هکتار دیگر تا قبل از بهار سال آینده به این سیستم مجهز میشوند.

مدیر آب و خاک وامور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآور شد:ارزیابی های صورت گرفته از وزارت جهاد کشاورزی، این استان در زمینه اجرای موفق پروژه های آبیاری نوین رتبه اول کشور را کسب کرده بطوریکه به عنوان الگو به دیگر استانها نیز معرفی شده است .

وی اضافه کرد:۸۵ درصد از هزینه اجرا پروژه های ابیاری نوین از سوی دولت به صورت بلاعوض و۱۵درصد باقیمانده (سهم آورده کشاورز)در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تامین وپرداخت می شود.با اجرای این طرحها میزان بهره وری آب مصرفی از ۴۰درصد به بیش از ۸۵درصد افزایش می یابد..

وسعت زمینهای کشاورزی استان هرمزگان ۱۴۸هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون دویست هزار تن محصول باغی وزراعی اعلام شده است واراضی که به آبیاری تحت فشار مجهز گردیده است ۷۲ هزار۶۵۴ هکتار می باشد.

 

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.