سه ویژگی وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با اعلام فهرست وزرای پیشنهادی دکتر حسن روحانی به مجلس شمارش معکوس برای فعالیت جدی دولت یازدهم با مدیرانی که انتخاب شخص رییس جمهوری می باشند ،آغاز شد. بی تردید در میان وزارتخانه های اقتصادی یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین آنها « وزارت راه و شهرسازی » است.

در راس این وزارتخانه باید فردی قرار گیرد که در مرحله اول مدیر باشد. مدیری که تجربه مدیریت در سازمان های بزرگ را داشته باشد تا بتواند یک دید بلندی داشته باشد. بر این اساس اهداف و آرمان های بلند در ذهن چنین مدیری نقش می بندد.

دومین ویژگی وزیری که در راس وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد « اقتصادی بودن » او است. باید اقتصادی فکر کند چرا که در وزارت راه و شهرسازی به طور عمده وزاریی که انتخاب می شوند بیشتر مدیر هزینه می باشند. یعنی پول را از دولت می گیرند و هزینه می کنند. با توجه به ویژگی فعلی کشور که از سویی با کسری بودجه روبرو است و از طرفی هم بدهی های دولت به پیمانکاران وجود دارد باید حتما مدیری اقتصادی در راس وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. بر این اساس باید وزیری در دولت یازدهم وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گیرد که به فکر جذب منابع خارجی برای پروژه های راه باشد. یعنی فارغ از منابع دولتی بتواند سرمایه را از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذب کند. لازمه تحقق این امر همان اقتصادی بودن است که به آن اشاره شد.  

سومین ویژگی وزیر راه و شهر سازی در حال حاضر این است که اعتقاد صد در صد به بخش خصوصی داشته باشد چرا که عمده بخش های حمل و نقل، خصوصی می باشند. بنابراین مدیری باید در وزارت راه حاکم باشد که اعتقاد به بخش خصوصی داشته باشد و گره کور هایی که سر راه آنان است را باز کند.

به طور شخصی گمان می کنم که وزیر پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت راه و شهرسازی که دکتر عباس آخوندی می باشند این ویژگی ها را دارد. آقای آخوندی هم مدیر است، هم اقتصادی فکر می کند و به بخش خصوصی اعتقاد کامل دارد. شاید تجربه ایشان در حوزه مسکن برجسته تر باشد اما قطعا مدیریت آقای آخوندی در بخش راه نیز موثر است.

معاون سابق وزارت راه و رییس کمیسیون حمل و نقل تهران


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.