سه گروه شکارچی غیر مجاز در قوچان دستگیر شدند

۰۲م اسفند ،

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان گفت: سه گروه شکارچی غیر مجاز در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبر نگاران از  سازمان حفاظت محیط زیست ، رحمان حسین زاده اظهار کرد: با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست قوچان در زیستگاه های آزاد و غیر حفاظت شده دوگروه شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار سه راس قوچ وحشی کرده بودند دستگیر و از آن یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و لاشه سه راس قوچ وحشی کشف و توقیف شد.  
رئیس اداره محیط زیست قوچان گفت: همچنین با تلاش محیط بانان در منطقه حفاظت شده دربادام، دونفر شکارچی غیرمجاز که با سلاح ساچمه زنی قصد شکار قوچ وحشی را داشتند، دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.  
حسین زاده پیرامون استفاده شکارچیان غیر مجاز از سلاح ساچمه زنی افزود: استفاده شکارچیان غیر مجاز  از این سلاح سبب زخمی شدن حیوانات شده که در بیشتر موارد شکار از دسترس شکارچیان دور شده و پس از گذشت مدتی حیوان زخمی شده تلف می شود و به این دلیل استفاده از سلاح ساچمه  زنی برای شکار پستانداران، صددرصد ممنوع بوده و پروانه شکار برای اینگونه سلاح ها صادر نمی شود و در قوانین برای خاطیان نیز مجازات های شدید تری در نظر گرفته شده است.  
وی پیرامون مجازات شکار غیر مجاز قوچ وحشی بیان کرد: ضرر و زیان یک راس قوچ وحشی شش میلیون و چهارصد هزار ریال است که متخلفین علاوه بر پرداخت جریمه، به مجازات حبس و جزای نقدی نیز محکوم می شوند


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.