سوءاستفاده افراد سودجو از پهنای باند دانشگاهها

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از سوءاستفاده افراد سودجو از پهنای باند دانشگاهها خبر داد.
 
به گزارش مهر، سرهنگ محمد حسن شکریان اظهارداشت: از آنجایی که پهنای باند و امکانات اینترنتی توزیع شده دارای ساماندهی مناسبی نیستند و از سوی دیگر کافی نت ها نیز رشد چشمگیری داشته اند از این رو، زیرساختهای فضای مجازی و در دسترس قرار دادن آن برای تمام کاربران در کشور مشکل است.
 
وی افزود: پلیس فتا تهران بزرگ، درصدد است با اجرای طرحهایی، امنیت استفاده از خدمات کافی‌نت‌ها را برای کاربران افزایش دهد.
 
این مقام انتظامی، استفاده غیر مجاز از پهنای باند سازمان‌های آموزشی، شرکت‌های خصوصی و دولتی و دانشگاهها را یکی از مهمترین چالشهای استفاده از اینترنت عنوان و تصریح کرد: باید مسئولان سازمان‌ها و نهادها، مدیریت بیشتری در استفاده از بستر اینترنت داشته باشند تا وقوع جرم در این حوزه کاهش یابد .
 
سرهنگ شکریان ادامه داد: مدیران موسسات و دانشگاهها باید برای تمام استفاده کنندگان پهنای باند کلمه کاربری(user name) و گذر واژه (password ) خاص تعریف کنند تا در صورت ارتکاب بزه بتوان مجرم را رهگیری کرد.
 
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به آموزش مدیران انفورماتیک این سازمانها و دانشگاهها، گفت: پلیس فتا تهران بزرگ مصمم است که این طرح در تهران به طور کامل اجرا و پس از آن در کشور گسترش پیدا کند.
 
وی در پایان عدم رعایت مسائل کنترلی و امنیتی از سوی خانواده‌ها را عمده مشکلات کاربران عنوان کرد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.