سوء استفاده از نام و لوگوی مراکز خیریه .

به گزارش فاوانیوز وبه نقل از  دیسنا –  قطعآ حمایت از موسسات و مراکز خیریه و حمایتی کاری خدا پسندانه است .

ولی متاسفانه برخی شرکتها و وب سایتها از نام و لوگوی موسسات و مراکز خیریه برای جلب اعتماد مشتریان و سوء استفاده از علاقه طبیعی کاربران به امور خداپسندانه استفاده می کنند .
شرکتهایی که نه تنها نیت خیرخواهانه ای ندارند ، بلکه با این شیوه فقط سعی دارند تا مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده و  هیچگونه تعهدی در قبال محصول و خدمات پشتیبانی ندارند .
موارد فوق بیشتر در بین شرکتهای آی تی دیده شده است ، زیرا بخش عمده مشتریان شرکتهای آی تی از طریق اینترنت و وب سایتهای مختلف بااین شرکتها آشنا می شوند .
کاربران و مصرف کنندگان محصولات آی تی توجه داشته باشند دارا بودن لوگو و یا لینک به وب سایتهای موسسات خیریه نشان دهنده معتبر بودن آن شرکت و یا محصولات ارائه شده توسط آن شرکتها نیست .
پیش از این نیز ما درباره سوء استفاده از نام و لوگوی پلیس فتا ( پلیس فضای تبادل اطلاعات ) ، نام و لوگو بانکها ( وب سایتهایی که سرویس پرداخت آنلاین ارائه می دهند و بانکها را حامی خود اعلام می کنند ) و یا وب سایتهایی که نشان مرکز نماد را دارند هشدار داده بودیم .
متاسفانه برخی کاربران فکر می کنند وجود این لوگوها و یا لینک به این سازمانها و موسسات نشان دهنده معتبر بودن محصول و یا فروشنده است و به سادگی فریب می خورند .
این شیوه هم یکی از جدیدترین شیوه های جلب اعتماد و فریب خریداران است .
فروشگاه هایی که حتی اعتبار فروش محصولات ارزان قیمتی هم ندارند با درج محصولات گران قیمت که به طور طبیعی خریداران آن کالاها فقط آن محصولات را از شرکتها و وب سایتهای بسیار معتبر خریداری می کنند ، سعی می کنند تا اعتماد مشتریانی که خریدار طیف محصولات کم هزینه تر هستند را جلب کنند .
عرضه محصولاتی که قیمت بالایی دارند در کنار محصولات عادی .
برای مثال شرکت یا وب سایت X که یک وب سایت یا شرکت ناشناخته بوده و یا شرکتی است که سابقه فروش محصولات جعلی را دارد ، محصولاتی را بین قیمت ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان ارائه می دهد .
این شخص ، شرکت یا وب سایت برای اینکه بتواند اعتماد خریداران آن طیف محصولات را بیشتر جلب کند در ظاهر اقدام به عرضه محصولاتی می کند که قیمت بسیار بالاتری دارند ، مثلا ۵۰۰ هزار تومان ریال ۱ میلیون تومان و بالاتر  .
هدف از این کار فروش محصولات ۵۰۰ هزار تومان به بالا نیست ، بلکه فقط هدف جلب اعتماد کاربرانی است که به طور طبیعی خریدار محصولات ارزان قیمت تر هستند می باشد .
این شرکتها و فروشگاه ها با این کار سعی دارند این مورد را به بازدیدکننده و خریدار القاء کنند که معتبر هستند .

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.