سوابق تحصیلی جایگزین کنکور می‌شود

۳۰م دیماه ،

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: حداکثر تا پنج سال آینده سوابق تحصیلی ۱۰۰ درصد جایگزین کنکور خواهد شد.
 
عبدالامیر عرفی در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان آبیک اظهار داشت: در جلسه مشترک بین نمایندگان آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان طرحی را ارائه خواهند داد که در آن وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا پنج سال آینده سوابق تحصیلی صد درصد جایگزین کنکور می‌شود.

وی افزود: کنکور در پایان دوره پنج ساله حذف خواهد شد و شرایط درسی داوطلبان در طول دوران تحصیل در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها ملاک ورود دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با حذف کنکور دغدغه‌ها و استرس‌های دانش‌آموزان کاهش یافته و سمت و سوی آموزش به سمت آموزش‌های حقیقی و واقعی خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: با حذف کنکور به آموزش عمق بیشتری داده خواهد شد و دانش‌آموزان از تست زدن و کلاس‌های کنکور دور خواهند شد.

عرفی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر در زمینه حذف کنکور جلو هستیم.

وی یادآور شد: حذف کنکور یکی از دغدغه‌هایی بود که در سازمان سنجش کشور وجود داشت و یکی از دغدغه‌ها توانایی‌های وزارت آموزش و پرورش در ارسال سوابق تحصیلی بود که خوشبختانه به اذعان مسئولان سازمان سنجش کشور وزارت آموزش و پرورش از  شایستگی‌ها و قابلیت‌های لازم برای ارائه سوابق کامل، جامع و استاندارد دانش‌آموزان و داوطلبان مشمول سوابق برخوردار شده است.

این مسئول اضافه کرد: از سوی وزارت آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در مرحله اول کنکور امسال به سازمان سنجش کشور ارائه شد و مابقی چون سال فارغ التحصیلی‌شان قبل از سال ۸۴ بود مشمول این قانون نشدند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: اجماعی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم و تحقیقات ایجاد شده که وزارت آموزش و پرورش از طریق سوابق تحصیلی می‌تواند به خوبی حذف کنکور را به سامان برساند که نقطه قوت است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.