سوالات عجیب مصاحبه ورودی دانشگاه آکسفورد

سوالات عجیب مصاحبه ورودی دانشگاه آکسفورد

دانشجویانی که در آستانه پذیرش در دانشگاه آکسفورد یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان هستند معمولا سعی می‌کنند به شدت در عرض چند روز سطح دانش خود را بالا ببرند ولی زمانی که با سوالات عجیب مصاحبه ورودی دانشگاه آکسفورد روبرو می‌شوند، متحیر و متعجب باقی می‌مانند.

به گزارش پورتال دانشگاهی کشور و به نقل از  ایسنا، سوالات مصاحبه دانشگاه آکسفورد مشابه سوالات آزمون‌های شفاهی سایر دانشگاه‌ها نیست که نیازمند ارایه رزومه علمی و غیره باشد، بلکه داوطلبان تحصیل در دانشگاه آکسفورد معمولا با سوالاتی از قبیل «چرا پوست حیوانات خط دارد؟» و یا «چرا انسان‌ها دو چشم دارند؟» و یا سوالاتی نظیر «آیا فهم شعر باید سخت باشد؟» روبرو می‌شوند.

یکی از مسوولان دانشگاه آکسفورد در این باره می‌گوید: نوع و چیدمان سوالات مصاحبه در این دانشگاه را افراد خبره تهیه و تعیین می‌کنند .

وی اضافه کرد: هدف این سوالات این است که شخص مصاحبه شونده را به فکر وا دارد نه اینکه وی را مجاب به انتقال اطلاعات کند.

وی همچنین اعلام کرد: دسترسی دانشجویان به منابع مختلف نیز از دیگر علت‌هایی است که باعث می‌شود سوالات کمتر جنبه علمی داشته باشد به این معنا که درباره شکسپیر در دنیا منابع و نگرش‌های مختلف وجود دارد و ارایه آن می‌تواند در تکمیل مطالعات پیرامون شکسپیر کمک‌کننده باشد.

از دیگر سوالاتی که امسال در دانشگاه آکسفورد از مصاحبه شونده‌ها پرسیده شده است و می‌تواند جالب توجه باشد این است که «چرا توت‌فرنگی و کفش‌دوزک هر دو قرمز هستند؟».

سوالات عجیب

 

مصاحبه ورودی

 

دانشگاه آکسفورد


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.