سوالات کریستین امان​پور از حاشیه​های حضور احمدی​نژاد در مراسم درگذشت چاوز و پاسخ​های محمدجواد لاریجانی

۲۴م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، حاشیه​های این سفر با پیام تسلیت رئیس​جمهور آغاز و با نحوه حضورش در مراسم وداع با چاوز به پایان رسید. احمدی​نژاد در پیام تسلیت برای رئیس جمهور ونزوئلا – که در دو دولت نهم و دهم بیش از پنج بار به ایران سفر کرده و رئیس جمهور ایران او را «برادر» خود خطاب کرده بود-، نوشت: چاوز انسانی عمیقاً موحد و مؤمن و پایبند به ارزش‌های انسانی و آسمانی و باورمند به راه انبیاء الهی و حاکمیت جهانی عدالت و عشق به رهبری صالحان بود. او چاوز را «شهید راه خدمت به ملت ونزوئلا» خواند و نوشت: تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.

احمدی​نژاد بر اساس عکسی که از مراسم وداع با چاوز انتشار یافت، مصافحه​ای با مادر رئیس جمهور فقید ونزوئلا داشت که با اعتراض جمعی از مراجع و علما، نمایندگان مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبرو شد.

این حاشیه​ها از چشم کریستین امان​پور خبرنگار ایرانی- آمریکایی شبکه خبری ای​بی اس دور نماند و آنها را در گفت​وگو با محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران که برای شرکت در بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به سر می​برد، عنوان کرد.

وقتی امان​پور این موضوع را مطرح کرد، لاریجانی گفت: بهتر است این موضوع را از این زاویه نگاه کنیم که احمدی نژاد حقیقتا توانست رابطه ایران و امریکای لاتین و خصوصا ونزوئلا را در عالی ترین سطح توسعه دهد و به هرحال این کارنامه موفقی است.

اما خبرنگار ای​بی​اس قانع نشد و باز پرسید: نظرتان دربارهٔ اینکه آقای احمدی​نژاد گفته است «چاوز با امام زمان برمی گردد چیست؟» لاریجانی هم پاسخ داد: این موضوعات را بهتر است واگذار کنیم به علما تا دربارهٔ اش بحث کنند.

امان​پور که قصد نداشت به راحتی از قید حاشیه​های سفر اخیر احمدی​نژاد از ونزوئلا بگذرد، بار دیگر سوالی درباه مصافحه وی با مادر چاوز و حدود اسلامی در این مقوله مطرح کرد که لاریجانی در قبال آن سکوت کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در مواجهه با سوالات مکرر وی تنها به این پاسخ اکتفا کرد که «احمدی​نژاد آمریکای لاتین را بسیار به ایران نزدیک کرد و بهتر است از این وجه مثبت به مساله نگاه کنیم». وی در عین حال گفت که احمدی​نژاد نسبت به مرگ چاوز بسیار متاثر شده بود و این تاثر و غم کاملا در صورتش پیدا بود.

واکنش جواد لاریجانی به فیلم افشاگری احمدی​نژاد در مجلس علیه برادرش

انتشار فیلم مذاکرات سعید مرتضوی با فاضل لاریجانی در جلسه استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار هم از دیگر رفتارهای حاشیه ساز رئیس جمهور در یک ماه اخیر بود که از چشم خبرنگاران خارجی دور نماند.

چه آنکه رویترز در سوالی از جواد لاریجانی، نظر وی را در اینباره پرسید. دبیر ستاد حقوق بشر ایران نیز پاسخ داد: آدم انتظار این جور کارها را از یک رئیس​جمهور ندارد. به طور مثال می​شد این کار را یک روزنامه نگار بکند. انتظار این نوع کارها از ویکی لیکس می​رفت نه از یک رئیس جمهور!

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.