سوال الیاس نادران از وزیر اقتصاد ناتمام ماند/حسینی:مسئول ارز و بودجه نیستم و پاسخگو نخواهم بود

به گزارش خبرآنلاین، سوال الیاس نادران از سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در خصوص اظهارات محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور پیرامون بمب ارزی، آخرین دستور امروز صحن علنی مجلس بود.
در گزارش کمیسیون اقتصادی از روند بررسی این سوال عنوان شده بود که وزیر اقتصاد پاسخگویی به این سوال را در حیطه وظیفه خود ندانسته در نتیجه سوال ملی و به صحن ارجاع داده شده است.
در ادامه وزیر اقتصاد پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه «نظر کتبی خود درباره این سوال را قبلا عنوان کرده ام»، گفت: درخصوص این سوال من قبلا هم عنوان کردم که من یا هر وزیر و مسئول دیگری در چارچوب مسئولیت های قانونی تلاش می کند.
وی افزود: بعد از اجرای دو برنامه توسعه، تازه وزیر اقتصاد مسئولیتش در بانک مرکزی و در حوزه امور پولی و اعتباری و ارزی به عنوان یک عضو مانند سایر اعضا تغییر و تقلیل پیدا کرده است. مواد ۱۰ و ۱۱ قانون پولی و بانکی صراحت دارد که امور پولی و ارزی کشور در اختیار بانک مرکزی است و این را در جلسه با آقای نادران هم گفتم.
وزیر اقتصاد ادامه داد: من در جلسه غیرعلنی قبلی مجلس هم عارض شدم و گفتم وقتی من مسئول حوزه ای نیستم چه بسا پاسخگویی من حق آن دستگاه مرتبط را ضایع کند. شما اطلاعاتی در خصوص جزئیات تزریق ارز می خواستید، طبیعی است که من مسئول نیستم و اطلاعات را ندارم و این اختیار و اطلاعات نزد مقام مسئول دیگری است.
حسینی با بیان اینکه در بحث بودجه هم من مسئول نیستم، تاکید کرد: آیا قرار است همه اینها را وزیر اقتصاد پاسخ دهد؟ به رغم اینکه در قانونی که در همین مجلس تصویب شده دستگاه تخصصی دیگری، مسئول است. در برخی موارد که ما دخالت هم کردیم برخی صاحب نظران گفتند دخالت شما سبب سلب اختیار بانک مرکزی می شود. لذا من همانطور که در کمیسیون گفتم، امروز هم می گوییم در باب پاسخگویی در مقام مسئول معذورم. اگرچه هرگاه شما در حوزه امور اقتصادی از من پاسخ بخواهید من در مجلس حاضر خواهم شد.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: به استناد قانون امور پولی و بانکی کشو و ماده ۱۹۳ آیین نامه داخلی احساس می کنم نباید وارد پاسخ به این سوال شوم شاید نتوانم حق مطلب را ادا کنم.

بعداز سخنان وزیر اقتصاد به دلیل اعتراض نمایندگان به پایان یافتن مدت قانونی زمان صحن علنی مجلس، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، برای تمدید زمان جلسه از نمایندگان رای گیری کرد که با موافقت نمایندگان روبرو نشد. از این رو ادامه سوال نماینده تهران از وزیر اقتصاد به جلسه بعدی موکول شد.
/۲۹۲۲۰
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.