سوبارو برنده رقابت چالش های طراحی

۱۴م آذر ،

سوبارو برنده رقابت چالش های طراحی

عصر خودرو : در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس سوبارو برنده رقابت در مسابقه «چالش های طراحی» شد.

به نقل از اسلشگیر SlashGear ، هر ساله در نمایشگاه خودروی لس آنجلس یک رقابت در خصوص چالش های طراحی و بر اساس مفاهیم و معیارهای خاص برگزار می گردد. خودروسازان در این رقابت تلاش می کنند بر چالش های موجود در طراحی وسایل نقلیه مورد نیاز برای آینده فائق آیند. در نمایشگاه امسال ۶ خودروساز بزرگ در خصوص طراحی سیستم آینده گرای مونیتورینگ ۲۴ ساعته بزرگراه ها به رقابت پرداختند.
مفهوم و معیار خاصی که در مسابقه امسال چالش طراحی مطرح شده بود به شارک SHARC معروف شد. طرح سوباره یک وسیله نقلیه بدون سرنشین بود که قابلیت انجام عملیات روی زمین و در آسمان را دارد و سوخت آن را منابع قابل بازگشت به طبیعت تشکیل می دهد. این وسیله نقلیه به سیستم تصویربرداری توپوگرافیک مجهز است. این وسیله طوری طراحی شده که بسیاری از عملیات ها را به طور خودکار انجام می دهد و جای تعداد بسیاری کارمند کار می کند.
در این رقابت فقط طرح هایی به مرحله نهایی رسیدند که از استانداردها و مقررات تعیین شده مرتبط به آلاینده های کربنی پیروی می کردند.
طرح سوبارو مجهز به موتور الکتریکی است و چرخ ها و تایرهای آن هنگام پرواز به روتور تبدیل می شوند. این وسیله نقلیه قابل کنترل از راه دور است. نکته قابل توجه طرح شارک این است که این وسیله نقلیه قاب سفت و محکم ندارد بلکه مانند تایر باد می گردد.

سه شنبه ۱۴ آذر   ۱۰:۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.