سوخت رسانی مطلوب در شمال شرق کشور با ۵۵ جایگاه فعال عرضه سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی خبر داد: با ۵۵ جایگاه عرضه سوخت فعال در این منطقه، ظرفیت خوبی در سوخت رسانی به مناطق شمال شرق کشور ایجاد شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، ابوالفضل چلوی در این باره گفت: این منطقه دارای ۲۸ جایگاه عرضه فرآورده و ۲۷ جایگاه عرضه سی ان جی (گاز طبیعی فشرده شده) و ساخت ۴ جایگاه جدید سی ان جی نیز در دستور کار قرار گرفته که همه این جایگاه ها دارای ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب عرضه سوخت در منطقه تصریح کرد: اتمام و راه اندازی ۲ باب از جایگاه های سی ان جی در حال ساخت با مشکلاتی روبه رو شده است که امیدواریم با رفع چالش ها این جایگاه ها نیز به زودی تولیدی شود و ظرفیت عرضه گاز طبیعی در منطقه خراسان شمالی افزایش یابد.

چلوی با تاکید بر این که در شهر بجنورد نیاز به احداث جایگاه جدید عرضه فرآورده وجود دارد، افزود: یکی از مشکلات نبود متقاضی برای احداث جایگاه در این منطقه گرانی زمین محسوب می شود که امیدواریم با درنظرگرفتن شرایط انگزیشی بتوانیم سرمایه بخش خصوصی در این زمینه جذب کنیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی همچنین درباره وضعیت مصرف فرآورده در استان خراسان شمالی گفت: به طور میانگین روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار لیتر بنزین و ۶۰۰ هزار لیتر گازوییل در این استان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ مصرف کننده عمده و ۱۲ هزار مصرف کننده جز (به جز بخش حمل و نقل و مصارف خانگی) در منطقه خراسان شمالی وجود دارد.

ابوالفضل چلوی با تاکید بر این که منطقه خراسان شمالی اگرچه یک استان مرزی محسوب می شود، اما مرز با دیگر کشورها در این منطقه کاملا بسته بوده و جایگاه مرزی و سوخت رسانی مرزی در این منطقه وجود ندارد.

وی درباره وضعیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در استان خراسان شمالی واقع در شمال شرقی ترین نقطه کشور گفت: هم اکنون یک انبار در شهر بجنورد این منطقه فعال و ساخت دو دستگاه مخزن با ظرفیت ۵ میلیون و هفتصد هزار لیتر با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال ساخت است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی، از سال ۸۴ پس از تقسیم استان خراسان بزرگ به سه استان از ناحیه به منطقه ارتقا یافت و از همان هنگام کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

این شرکت با سه ناحیه مرکزی، ناحیه اسفراین و ناحیه شیروان وظیفه سوخت رسانی به این مناطق در استان خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور را به عهده دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.