سوخت های زیستی را از باکتری های بگیرد!

۰۹ام بهمن ،

روش تازهی برای استفاده از باکتری ها برای تولید سوختهای زیستی کشف شد.

براساس گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتالیا ansa بخش علم و تکنولوژی، نور، کربن، ژنتیک به تولید پیش سازهای شیمیایی می انجامد.

براساس این گزارش: نور، کربن، ژنتیک به تولید زیستی پیش سازهای شیمیایی که رنگ ها، سوخت ها و پلاستیک را تشیکل می دهند مبادرت می ورزند.

یک تیم از دانشگاه کالیفرنیا گزارشی از میزان قابل توجهی بهبود در توانایی برای تولید بوتاندیول به وسیله باکتری های حساس به نور به نام سیانو باکتری ها را میدهند.

نتیجه این تحقیقات در مجله فرهنگستان علوم ایالات متحده که نشان دهنده یک گام مهم به سمت جایگزینی سوختهای فسیلی در صنایع شیمیایی است انتشار یافت.

براین اساس محققان می‌گویند که بسیاری از مواد شیمیایی خام به دست آمده از نفت و گاز طبیعی می باشند که ما نیاز به موادی برای جایگزینی به جای این منابع هستیم.

وزارت ایالات متحده بر این اساس تصمیم گرفته که تا سال ۲۰۲۵، ۲۵ درصد از مواد شیمیایی صنعتی را با فرآیندهای زیتسی مورد استفاده قرار دهند.

در این چالش سیانو باکتری ها که به عنوان جلبک سبز و آبی شناخته شده اند یکی از قویترین بیوکاندیدهای خام است که ممکن است بتواند در صنایع شیمیایی برای تولید مواد شیمیایی مورد استفاده قرار بگیرد.

این گزارش می افزاید با استفاده از داده های بدست آ‌مده در تستهای قبلی، قادر به شناسایی ژن کارکرد باکتری های وارد شده در تولید آنزیم های خاص هستیم که یک گام در تشخیص مسیر شیمیایی است که با استفاده از ان به باکتری ها اجازه میدهد با استفاده از نور خورشید تبدیل به دی اکسید کربن شده و مورد استفاده قرار گیرد.

این تحقیق راهی برای رسیدن به اهداف اصلی تولید سوختهای زیستی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.