سودآوری تولید گاز در روسیه باوجود افزایش مالیات

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۳:۲۹:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس لوک اویل مدعی شد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- بنا بر اعلام رئیس شرکت لوک اویل، حتی با افزایش مالیات بر استخراج گاز، تولید این سوخت پاک در روسیه سودآور خواهد بود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، لئونید فدون، رئیس شرکت لوک اویل روسیه روز گذشته (۸ خرداد) گفت:  حتی اگر مالیات های استخراج گاز چند بار افزایش یابد، باز هم تولید گاز در روسیه سودآور خواهد بود زیرا تفاوت های زیادی در مالیات های مربوط به صنعت نفت و گاز این کشور وجود دارد.
دولت روسیه اوایل ماه مه گذشته مالیات بر استخراج گاز در سال های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۴ را برای شرکت گازپروم افزایش و برای شرکت های مستقل گازی روسی کاهش داد.
فدون درباره پروژه های گازی شرکت لوک اویل در شمال روسیه گفت: تولید گاز در این منطقه ثابت و هزینه مالیات و هزینه های برداشت بسیار اندک است.
وی با بیان این که شرکت لوک اویل در حال انجام اکتشافی جدید در منطقه شمال روسیه است، افزود: این شرکت هم اکنون با انجام حفاری های افقی عمیق، ذخایر بالقوه گازی در این منطقه مشاهده کرده است.
فدون به ارائه جزئیات بیشتر در این باره اشاره نکرد.
رئیس لوک اویل اظهار کرد: این شرکت در جنوب روسیه عملیات اکتشاف بسیار موفقی در دو بلوک میدان «سارماتسکوی» داشته است.
وی اظهار کرد: شرکت لوک اویل بر این باور است که فرصت خواهد داشت تا تولید گاز خود در جنوب روسیه را در صورت لزوم افزایش دهد.
به گفته این مقام روس، منطقه جنوب روسیه که بالاترین قیمت های گاز در روسیه را دارد، جذاب ترین منطقه از نظر قیمت های گاز است.
سرگئی شاتولوف، معاون وزیر دارایی روسیه گفته بود: کشورش برای تامین بودجه خود به درآمدهای نفت و گاز وابسته است، ضمن آن که وزارت دارایی روسیه به دنبال دو برابر کردن مالیات‌ها به ۱۹ دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز در سال آینده برای شرکت‌های خطوط لوله گازی است.
روسیه برای نخستین بار در بیش از پنج سال گذشته، مالیات بر استخراج گاز را برای سال ۲۰۱۱ تا ۶۱ درصد افزایش داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۵۲۹۲۹۰۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.