سودان جنوبی بازرس حقوق بشر سازمان ملل را اخراج نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

سودان جنوبی با تاکید بر این که بازرس حقوق بشر سازمان ملل گزارش تفسیری‌های خود را بدور از اصول اخلاقی آماده می‌کرد، تصمیم گرفت که وی را از کشور اخراج کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، برنابا ماریال بنیامین، سخنگوی دولت سودان جنوبی اظهار نمود: هیلد جانسون، نمایده سازمان ملل در سودان جنوبی گزارش تفسیری‌هایی در خصوص حقوق بشر ارائه می‌داد که در خصوص آنها تحقیق نکرده بود و بدون سبب آنها را منتشر می‌کرد، وی اولین شخصی است که در عرصه حقوق بشر به عنوان شخصی ناشایست معرفی شده‌ و اقدامات وی “غیراخلاقی” بوده است.

هیات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در سودان جنوبی بر صحت این اطلاعات تاکید نمود.

در همین جهت هیلد جانسون، خاطرنشان نمود : این مساله تعهدهای قانونی دولت سودان جنوبی را نقض می‌کند.

جانسون در ادامه افزود که خواهان ارائه توضیحات دولت در این خصوص است.

جانسون تاکید نمود: نظارت، تحقیقات و ارائه گزارش تفسیری‌ها در خصوص حقوق بشر از اختیاراتی است که به هیات سازمان ملل در سودان جنوبی اعطا شده و باید از آنها حمایت شود.

هیات سازمان ملل در بیانیه خود اعلام نموده بود: نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی در عمق مبارزه مردم سودان جنوبی طی دهه‌های جنگ داخلی نهفته است.

سخنگوی دولت سودان جنوبی تاکید نمود: کارمند اخراج شده که کشور را ترک نموده است، به توافقات میان سازمان ملل و سودان جنوبی احترام نمی‌گذاشت.

بنیامین به سئوالاتی که در خصوص گزارش تفسیری‌ها مطرح شده پاسخی نداد.

وی در خصوص آن که آیا اخراج کارمند سازمان ملل در ارتباط با گزارش تفسیری ارائه شده در اوت در خصوص محکوم نمودن اقدامات خشونت آمیز نظامیان علیه اقلیت نژادی در منطقه‌ای در سودان جنوبی بوده است، توضیحاتی ارائه نداد.

وی در ادامه خاطرنشان نمود: می‌توانید در این خصوص از سازمان ملل سئوال بپرسید و من نمی‌توانم گزارش تفسیریی ارائه بدهم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.