سود ۲۰ درصدی دلالان گوشت قرمز/تازه ترین قیمت گوشت گوساله و گوسفند

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران به فاصله غیرمنطقی قیمت گوشت قرمز از تولید تا مصرف اشاره کرد و گفت: حلقه مفقوده در تنظیم بازار باعث شده تا دلالان و واسطه گران روی هر کیلوگرم گوشت قرمزتا ۲۰ درصد سود دریافت کنند.

‘سعید سلطانی سروستانی’ افزود: با وجود افزایش هزینه های تمام شده تولید، فقط حدود پنج درصد سود نصیب تولیدکنندگان گوشت قرمز می شود.

وی اظهارداشت:هم اکنون قیمت میانگین لاشه گوسفندی درهر کیلوگرم ۱۶ هزارتومان و لاشه گاوی ۱۴ هزارتومان در محل گاوداری عرضه می شود.

سلطانی سروستانی ادامه داد: با توجه به هزینه های ۱۵ درصدی کشتار و حمل ونقل باید قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمت بین ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزارتومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله را حدود ۱۶ هزارتومان به دست مصرف کننده نهایی برسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران تصریح کرد: در زمان حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار مصرف بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله بین ۲۲ تا ۲۳ هزارتومان عرضه می شود.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز بیش از قیمت منطقی بی انصافی است و باعث ضرر تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهایی می شود.

سلطانی، دلیل تفاوت قیمت گوشت قرمز در استان تهران با سایر استان های کشور را در میزان عرضه و تقاضا دانست و اظهارداشت: میزان مصرف گوشت قرمز در استان تهران بیش از میزان تولید در این استان است.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۴۰ درصد گوشت مورد نیاز تهران در این استان تولید و تامین و مابقی از سایر استان های کشور وارد می شود.

این مسئول به واگذاری اختیارات بخش دولتی به بخش خصوصی در قالب اصل ۴۴ قانون اشاره کردو گفت: برای ساماندهی قیمت گوشت قرمز در بازار باید تشکل های بخش خصوصی از جمله اتحادیه سراسری دامداران مورد حمایت دولت قرار گیرد.

این فعال بخش خصوصی اظهارداشت: هم اکنون شرکت پشتیبانی امور دام زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش اصلی خود که تامین علوفه و خرید تضمینی آن است را به خوبی ایفا نمی کند .

وی افزود: در این راستا افزایش تولید، تامین علوفه، ذخیره سازی بایستی امکانات و تجهیزات بخش دولتی شرکت پشتیبانی امور دام (سردخانه، کشتارگاه، انبارهای تامین علوفه) دراختیار تشکل های بخش خصوصی قرار گیرد که همین امر می تواند در کوتاه کردن دست دلالان موثر باشد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.