سود ۱۹۰ میلیارد دلاری دانشگاه‌های کشورهای توسعه یافته از جوانان آسیایی

۲۳ آبان ،

06-129.jpg

بنا بر اعلام یک آژانس بین‌المللی، میلیون‌ها جوان آسیایی در حال تحصیل در کشورهای توسعه یافته، سالانه ۱۹۰ میلیارد دلار به بازار پذیرش و اسکان دانشجویان در کشورهای توسعه یافته تزریق می‌کنند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیش از نیمی از ۱۶۵ میلیون دانشجوی در حال تحصیل در خارج از کشورهای خود، از کشورهای آسیایی می باشند.

بنا بر این گزارش تفسیری که در سنگاپور انتشار یافته است، جولانگ لاساله مدیر این موسسه بین‌المللی می‌گوید: این قاره با وجود کشورهای چین، هندوستان و کره جنوبی منبع اصلی دانشجویان بین‌المللی است.

به گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی “د. استرالین”، کشورهای امریکا، انگلستان و استرالیا مهم‌ترین مقصد این دانشجویان می باشند که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ تعداد این دانشجویان به رقم ۲۶۳ میلیون نفر برسد.

“فیلیپ هیلمن” مدیر اجرایی موسسه تحت هدایت جولانگ لاساله می‌گوید: رشد قدرتمند اقتصادی در قاره آسیا سبب افزایش ثبت‌نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی در عرصه جهانی شده است.

وی همچنین افزود: طی دهه‌های اخیر، کشورهایی نظیر چین، هندوستان و ویتنام، رشد سریعی در بین کشورهای متوسط را تجربه کرده‌اند که این امر منجر به تقاضای بسیار در عرصه تحصیلات تکمیلی و در نهایت گسترش امکانات بهتر جهت اسکان آنها در کشورهای مقصد شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.