سود۱۳ تومانی پست بانک و توضیح مدیرعامل در خصوص مجمع

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

شرکت پرحاشیه پست بانک که با توقف طولانی مدت نماد خود مواجه شده است، عملکرد ۶ ماهه خود را منتشر نمود تا شاید در روزهای آینده به تابلو بورس بازگردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت اصل چهل و چهاری پست بانک که از وقت واگذاری با حاشیه و چالش های فراوانی همچون عدم برگزاری مجمع سالانه از سال ۸۹، زیان هنگفت سهامداران، حذف نام از فهرست واگذاری و عرضه نشدن مابقی سهم مواجه بوده است،عملکرد ۶ ماهه خود رامنتشر نمود.

شرکت اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۱ را در شهریور ۹۱ مبلغ ۱۳۰ ریال اعلام نموده بود که در اطلاعات تازه بر این پیش بینی تاکید و پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۱ را مبلغ ۱۳ تومان اعلام نمود.

این شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۹ را در آبان ۸۹ مبلغ ۳۳ تومان و در بهمن ۸۹ مبلغ ۳۹ تومان اعلام نموده بود که مطابق با صورتهای مالی حسابرسی نشده خرداد ۹۰ مبلغ ۳۶ تومان و عملکرد حسابرسی شده مبلغ ۳۶ تومان محقق نمود.

شرکت اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۰ را در اسفند ۸۹ واردیبهشت ۹۰ (حسابرسی شده) مبلغ ۳۵ تومان اعلام نمود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی شده مبلغ ۱۱ تومان به ازای هر سهم محقق نمود.

در این گزارش تفسیری اعلام شده است که مجامع سالهای مالی ۸۹ و ۹۰ شرکت تاکنون برگزار نشده است. شرکت مطابق در این خصوص توضیحی ارائه نموده است.

در این خصوص محرابیان مدیر عامل پست بانک در نامه ای به بورس اعلام نمود که متعاقب تشکیل جلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده پست بانک پس از طی تشریفات اداری مربوط به جت اخذ امضا اعضا مجمع، صورت جلسه تنظیمی در ۲۷ شهریور ۹۱ جهت ثبت و درج در روزنامه رسمی به اداره ثبت شرکت‌ها تقدیم شد که نهایتا اداره کل ثبت شرکتها ضمن ایراد تذکراتی در خصوص روزنامه کثیر الانتشار،پست بانک درخواست ارائه تاییدیه بانک مرکزی ،سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس در ارتباط با صورتجلسه را ارائه نموده است.

با توجه به ایرادات وارده ،اخذ مجوز از مراجع و تعیین صلاحیت نمایندگان از سوی اشخاص حقوقی هیات مدیره ،موضوع صورتجلسه قابل پیگیری است که به محض حصول نتیجه تشکیل مجمع عمومی سال های ۸۹ و ۹۰ در اولویت برنامه های هیات مدیره خواهد بود.

به گزارش تفسیری ایسنا، سهام پست‌بانک با قیمت ۲۳۰ تومان در ۱۱ آبان ۸۹ وارد بورس شد و به سبب اتفاقات متعددی که برای ان رخ داد عنوان عجیب‌ترین خصوصی سازی شرکتهای اصل چهل وچهار را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.