سوریه کانون فراگیر جنگ منطقه‌ای/بانیان اصلی ناآرامی‌ها در این کشور به زودی رسوا خواهند شد

۱۱اردیبهشت،

یک کارشناس علوم راهبردی با بیان اینکه مداخله در امنیت ملی سوریه، در نهایت رسوایی بانیان اصلی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در پی خواهد داشت، گفت: مواضع مبهم اوباما در برابر بحران سوریه بی‌آبرویی جبهه ضد سوری و تروریست‌ها را در به کارگیری سلاح های شیمیایی به دنبال خواهد داشت.

“رضا طلائی نیک” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اتهام مبهم به دولت سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی  از سوی آمریکا و در راستای اهداف شوم این غرب مطرح شده است، گفت: توجیه غرب برای تشدید فشارهای سیاسی و حمایت‌های نظامی از تروریست‌‌های این دولت با هدف اتهام بستن به سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

وی با اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی و شیمیایی غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب و همچنین ترکیه از معارضین تروریست سوری، افزود: حمایت‌های سیاسی ، مالی و رسانه‌ای غرب از تروریست‌ها در داخل این کشور از سوی جبهه غربی، عربی و صهیونیستی ضد سوریه انجام شده است.

طلائی نیک با تاکید بر اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ناشی از توطئه جبهه غربی، عربی و صهیونیستی ضد سوری در جهت توجیه حمایت‌های این جبهه از جنایات تروریست‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت سوریه هیچ‌گاه با هدف استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای مبارزه با تروریست‌ها اقدام نکرده است، بنابراین می‌توان متهم کردن این دولت از سوی غرب در استفاده از سلاح‌های شیمیایی را نوعی سناریوی جدید از سوی این جبهه دانست.

ای نکارشناس علوم راهبردی ادامه داد: سرنوشت قدرت در سوریه معادلات منطقه را در آینده دستخوش تغییر خواهد داد؛ به عبارت دیگر تحولات در داخل سوریه گلوگاه استراتژیک در جهت تغییر در معادلات منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی و غرب با کمک دولت‌های همسو از جنگ‌افروزی در سوریه در جهت ایجاد حاشیه امن برای این رژیم منحوس، مقابله با بیداری اسلامی و ایجاد درگیری‌های مستمر میان مسلمانان منطقه بهره‌برداری و می‌کنند، اظهار داشت: ناکامی‌های جبهه غربی، عربی و صهیونیستی در جنگ افروزی‌ها علیه سوریه سبب طراحی سناریوهای جدید همچون استفاده از سلاح‌های شیمیایی و تشدید فشارها علیه دولت و ارتش سوریه شده است .

طلائی‌نیک جنایات رژیم اشغالگر قدس در سوریه را عاملی برای تشدید واکنش‌های مردمی علیه جبهه سوری دانست و تاکید کرد: به‌کارگیری نیروها و تجهیزات نظامی در بحران سوریه و همچنین بسیج نیروهای تروریستی از مناطق برای تداوم جنگ‌افروزی در این کشور با استفاده از پشتیبانی‌های مالی، سیاسی و نظامی گسترده غرب و  دولت های همسو با اهداف شوم آن در منطقه انجام شده است.

این کارشناس سیاست خارجی در  پایان با بیان اینکه مداخله در امنیت ملی سوریه، در نهایت رسوایی بانیان اصلی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مواضع مبهم اوباما در برابر بحران سوریه احتمال بی‌آبرویی جبهه ضد سوری و تروریست‌ها را در به کارگیری سلاح های شیمیایی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.