سورپرایز تازه چین برای ارتش آمریکا +عکس

۰۵م آذر ،

چین برای معرفی خود به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی، سرمایه گذاری بسیاری روی ارتش کرده است و نیروی دریایی به عنوان یکی از این مهمترین ارکان، توجه و هزینه بسیاری را معطوف به خود کرده است. یکی از نیازهای مهم چین در بخش دریایی، داشتن ناوهواپیمابر بوده است.

چین این شناور را از روسیه خریداری و پس از تغییرات و به روز سازی، وارد ارتش خود کرده است. این ناو هواپیمابر در دوره شوروی سابق به نام فاریاج شناخته می شد.

این ناوهواپیمابر ۳۰۰ متر طول و ظرفیت استقرار ۵۰ فروند جنگنده را دارد که طی دو ماه اخیر عملیاتی شده است. اما امروز ارتش چین یک اقدام مهم را انجام داد و یک جنگنده را برای اولین بار بر عرشه ناو هواپیمابری که به تازگی به آب انداخته است، فرود آورد.

بر اساس تصاویر انتشار یافته فرود یک فروند جنگنده جی – ۱۵ ساخت داخل بر عرشه ناو هواپیمابر لیائونینگ با موفقیت انجام شد و بنا بر اعلام وزارت دفاع چین، از زمان به آب انداختن ناو هواپیمابر لیائونینگ تاکنون، بیش از صد برنامه آزمایشی و آموزشی روی آن انجام شده است.

اگرچه لیائونینگ قرار نیست دست کم تا سه سال دیگر به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد اما چین همچنین سرگرم ساخت یک ناو هواپیمابر کاملاً ساخت داخل است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.