سوریان هدایای خود را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی بخشید

امام جمعه موقت شهرری در این مراسم گفت: حمید سوریان به عنوان فردی قهرمان و دلاور است که توانست نام و پرچم ایران را به فراز المپیک لندن ببرد.

 حمید سوریان بزرگ مرد کشتی فرنگی جهان و فاتح مدال طلای المپیک لندن هدایای خود را به افراد زلزله زده آذربایجان شرقی بخشید و اظهار همدردی با آنها کرد.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از حمید سوریان با حضور مسئولان و مردم شهرستان ری شامگاه دوشنبه و با اهدای ۱۴ سکه تمام بهار آزادی به نیت ۱۴ معصوم از شورای ورزشی شهرستان ری، مبلغ ۵۰ میلیون ریال از اعضای شورای شهر باقر شهر، ۲۰ میلیون ریال از اصناف شهرری، اهدای تابلو فرشی از هیئت کشتی شهرری و … برگزار شد که پهلوان حمید سوریان این هدایا را به زلزله زدگان اهدا کرد.

امام جمعه موقت شهرری در این مراسم گفت: حمید سوریان به عنوان فردی قهرمان و دلاور است که توانست نام و پرچم ایران را  به فراز المپیک لندن ببرد.

اقدام حمید سوریان به موقع بود

حجت الاسلام محمدحسن عظیما افزود: حمید سوریان یک جوان ایرانی و با اصلیت است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: بصیرت یعنی اقدام به موقع و به هنگام، اقدام حمید سوریان نیز به موقع و به هنگام بوده به دلیل این که اگر وی یک لحظه غفلت می کرد و یا اقدام نابه جایی انجام می داد، هم اکنون دیگر حمید سوریانی که همه به عشقش جمع شده اند، نبود و نمی توانست مدالی را کسب کند.

وی با اشاره به جنگ خندق و حضور امیرالمومنین(ع) در آن جنگ بیان کرد: امیر المونین(ع) هنگامی که در جنگ خندق حضور داشت با یک اقدام به جا توانست مدالی را کسب کند که از جانب خداوند باشد.

شهدا پهلوان و قهرمان بودند

عظیما ادامه داد: جوان ایرانی یک پهلوان است و مرد با بصیرت به کسی می گویند که اقدامی به موقع کرده باشد و شهدای ما نیز پهلوان و قهرمانانی بودند که در روزی که کشور به اقدام به موقع آن ها نیاز داشت پا به میدان های نبرد گذاشتند.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: شاعر به کسی می گویند که وصیت ملت را درک می کند و می داند که امروز کشورش به چه چیزی نیازمند است و جوانان ما پهلوانانی هستند که از نیاز امروز کشورمان به خوبی آگاهند و برای اقدام های لازم دست از پا نمی شناسند.

حمید سوریان ایثارگر است

خطیب نماز جمعه شهرری با اشاره به این که حمید سوریان جوان خوب و با اخلاق مردمی است تأکید کرد: وی در کنار ارزش های ملی که بدست آورده، ایثارگر نیز بوده و هدایای خود را به زلزله زدگان آذربایجان اهدا کرد و مرد با بصیرتی است که می داند اگر امروز مردم در سالنی واقع در شهرری آمده اند تا از او تجلیل کنند، تعدادی از هموطنان زلزله زده نیز هستند که به کمک او نیاز دارند.

سوریان روحیه را به ورزشکاران تزریق کرد

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدال حمید سوریان باعث افتخار کشورش شده و در روزی که کاروان ورزشی نیازمند روحیه بود، او توانست این روحیه را به ورزشکاران تزریق کند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.