سوریه، محور مذاکرات دیپلماتیک ایران با عربستان و لبنان

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور ایران در هر دو دیدار از وضعیت سوریه سخن گفت و تاکید کرد که تنها راه‌حل مشکلات منطقه گفت‌وگو است.

احمدی‌نژاد در دیدار با میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان با تأکید بر لزوم کمک کشورهای منطقه برای حل و فصل مسأله سوریه و با اشاره به شرایط حاکم بر این کشور اظهار داشت: باید یک راه‌حل سیاسی برای حل بحران این کشور ارائه شود و ایران در این راستا با کشورهای مختلف در حال گفت‌وگو و مذاکره است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: باید راهکارهای مختلفی بر مبنای حل و فصل مسئله با رویه‌های سیاسی، ارائه شود تا هر چه سریع‌تر طرف‌های درگیر در سوریه یکی از این راهکارها را پذیرفته و بر سر آن تفاهم کنند.

در این دیدار میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان نیز گفت: مؤثرترین اقدام برای حل بحران سوریه این است که اراده‌ای بین دو طرف درگیر ایجاد کنیم تا حاضر شوند برای حفظ میهن و کشور خود از آسیب‌های بیشتر کنار هم به مذاکره نشسته و بر سر راه‌حلی تفاهم کنند. وی با اشاره به زمینه‌های مستعد تسری درگیری‌ها در سوریه به کشورهای همسایه اظهار داشت: باید هر چه سریع‌تر و قبل از آنکه درگیری‌های سوریه به خارج از این کشور سرایت کند، بحران در این کشور را مهار کرد.

همچنین محمود احمدی‌نژاد در دیدار با عبدالعزیز بن عبدالله فرستاده ویژه پادشاه عربستان با تأکید بر اهمیت وجود روابط حسنه بین کشورهای منطقه اظهار داشت: حفظ و ارتقاء روابط با کشورهای منطقه و بویژه ملل اسلامی جزو سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی است.

عبدالعزیز بن عبدالله فرستاده ویژه پادشاه عربستان نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت حفظ ارتباطات بین کشورهای منطقه و ارتقاء دوستی بین ملت‌ها اظهار داشت: هر جا بین کشورهای منطقه فاصله‌ای ایجاد شده است، دشمنان از آن نهایت استفاده را برده‌اند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.