سوریه؛ تروریست ها به کودکان و زنان هم رحم نمی نمایند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیون سوریه اعلام نمود: بر اثر تیراندازی عناصر مسلح تروریست در منطقه المیدان دمشق یک زن و کودک کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند و همچنین خساراتی نیز به منازل مردم در این منطقه وارد شد.

درهمین حال یگان هایی از ارتش سوریه، شماری از عناصر گروه های مسلح تروریست را در منطقه داعل در حومه شهر درعا تعقیب نمودند، شماری از آنان را به قتل رساندند و ده موشک اسرائیلی لاو، گلوله های آر پی جی و سلاح تیربار متعلق به این تروریست ها را توقیف نمودند.

همچنین شماری از عناصر مسلح گروه های تروریستی در جاده قدیمی شهر حلب کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه نیز در گزارش تفسیریی اعلام نمود ؛ سلاح و تجهیزات مخابراتی تعدادی از گروه های مسلح تروریست در استان ادلب سوریه کشف و ضبط شد.

به گزارش تفسیری این شبکه، نیروهای ارتش سوریه در منطقه معره النعمان مقادیری از تسلیحات گروه های مسلح تروریست را در استان ادلب کشف و ضبط نمودند.

این تسلیحات که از کشورهای عربی و بعضی از کشورهای همسایه وارد سوریه شده است علیه ملت و ارتش این کشور استفاده می گردد.

یکی از افسران ارتش سوریه گفت: شماری از عناصر مسلح تروریست در این منطقه کشته و اشخاص دیگر بازداشت و به نهادهای مربوطه تحویل داده شدند.

همچنین تسلیحات آنان نیز کشف و ضبط شده است که می توان به تیربارها، خمپاره های آر پی جی، بمب ها و تجهیزات مخابراتی پیشرفته اشاره نمود.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارش تفسیریی دیگر اعلام نمود؛ سازمان ملل درباره جنایت گروه های مسلح تروریست در سوریه تحقیق می نماید.

لیلی زروقی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری های مسلحانه، در حال حاضر تحقیقاتی درباره فعالیت گروه های مسلح تروریست در سوریه انجام می دهد و نتیجه گزارش تفسیری وی ممکن است زمینه را برای قرار گرفتن این تروریست ها در فهرست گروه های تروریستی شورای امنیت و اعمال مجازات علیه آنان فراهم کند.

دفتر زروقی گزارش تفسیری خود را درباره اوضاع کودکان در کشورهای ناآرام به شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر در ژنو ارائه می نماید.

گزارش های وی بر شش جرم متمرکز است که می توان به استفاده از کودکان در درگیری های مسلحانه، حمله به کودکان، مدارس، بیمارستان ها و ربودن کارکنان این نهادها اشاره نمود.

زروقی همچنین تاکید نمود اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد گروه های مسلح تروریست در سوریه از کودکان برای انفجارهای تروریستی خود استفاده می نمایند و اماکنی را که در آن کودکان حضور دارند، هدف قرار می دهند.

وی ادامه داد اوضاع کنونی در سوریه به هیئت های حقیقت یاب اجازه نمی دهد تحقیقاتی در این کشور انجام دهند اما زروقی با کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر و اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه همکاری می نماید و اولین گزارش تفسیری زروقی پیش از پایان امسال صادر خواهد شد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.