سوریه حکم بازداشت اول وزیر سابق لبنان را صادر کرد

۲۳م آذر ،

بازپرس ارشد شهر دمشق حکم بازداشت سعد حریری اول وزیر سابق لبنان و عضو مجلس نمایندگان این کشور را به طور غیابی صادر و اعلام کرد آن را از طریق پلیس بین المللی (انتر پل) پیگیری خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، مروان لوجی دادستان کل شهر دمشق با اعلام اینکه این حکم به سبب دست داشتن سعد حریری در ارسال سلاح برای گروه های مسلح تروریستی در سوریه صادر شده است افزود، عقاب صقر از اعضای جریان سیاسی «مستقبل» لبنان و همچنین لوی مقداد شهروند سوری مقیم لبنان (سخنگوی گروهک معروف به ارتش آزاد سوریه ) هم که در عملیات ارسال سلاح برای گروه های مخالف نظام سیاسی سوریه دست دارند، از جمله کسانی می باشند که حکم بازداشت آنها به طور غیابی صادر شده است.
دادستان کل شهر دمشق گفت، اقدام این اشخاص برای ارسال اسلحه برای گروه های تروریستی در سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است و باید براساس قانون بین المللی مبارزه علیه تروریسم، بازداشت و محاکمه شوند.
برمبنای مفاد قانون بین المللی مبارزه با تروریسم، هر کشوری که این اشخاص در آن مقیم می باشند، باید آنها را توقیف و به دولت سوریه تحویل دهند.
وزارت امور خارجه سوریه هم در نظر دارد حکم بازداشت حریری و عقاب را از طریق علی عبدالکریم علی سفیر این کشور در لبنان به عدنان منصور وزیر امور خارجه این کشور تحویل دهد تا به عنوان مرتکبان جنایات تروریستی محاکمه شوند.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.