سوریه در دستگیری قذافی نقش کلیدی داشت

به نوشته روزنامه ی انگلیسی دیلی تلگراف، دولت سوریه در دستگیری معمر قذافی نقش کلیدی داشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ممتازنیوز، در ماجرای سرنگونی دیکتاتورهای کشورهای اسلامی، بسیاری از دول استکباری سعی می کنند تا برچیده شدن بساط دیکتاتور لیبی را به خود نسبت دهند و نقش سایر کشورها در این زمینه را منکر شوند و از سوی دیگر دشمنان نظام سوریه سعی دارند تا بشار اسد را فردی همچون قذافی معرفی کنند و حتی با اعزام برخی از وهابیون لیبی به سوریه خود را به اهداف نزدیکتر کنند اما گزارش روزنامه دیلی تلگراف خود گویایی تفاوت بارز رئیس جمهور سوریه با دیکتاتور لیبی می باشد.

این روزنامه انگلیسی گزارش خود را بر اساس سخنان رامی العبیدی، کارمند ارشد سابق سرویس اطلاعات لیبی مطرح می کنند.

به گفته وی دولت سوریه شماره تلفن ماهواره ای قذافی را به سازمان اطلاعات فرانسه تحویل داده و آنها نیز ادامه برنامه دستگیری قذافی را پی ریزی کردند.

العبیدی می افزاید: ادامه عملیات دستگیری قذافی نیز در دست فرانسوی ها بود به همین دلیل این کشور مخالفان دیکتاتور لیبی را به سمت مخفی گاه قذافی هدایت کرد که به دستگیری وی منجر شد.

حال با این اوصاف و اعترافات رسانه های غربی، چگونه می توان دولتی مردمی که خود در مقابله با دیکتاتورها پیشگام بوده و همواره حامی مقاومت های مردمی در سراسر جهان بوده است را متهم به دیکتاتوری کرد؟!

لینک اقتباس خبر:

http://german.ruvr.ru/2012_10_01/89821266/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.