سوریه در شرایط فعلی از ایران برای آمریکا خطرناک تر است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های سیاسی – عبادی نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران سمنانی در مسجد امام این شهر با بیان اینکه هدف شوم آمریکا و غربی های جنایتکار حذف سوریه و تداوم حضور اسرائیل باشد چون خطر سوریه در شرایط فعلی از ایران برای آمریکا بیشتر است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشور سوریه و دولت آن همراه است و به هیچ وجه اهداف شوم غربی‏‌ها در آن اجرایی نمی‏‌شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر حمایت سوریه از جنگ ۳۳ روزه و حوادث ۲۲ روزه غزه، اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان، جرم فعلی سوریه به زعم غربی ها، حمایت از انقلاب اسلامی ایران، حزب الله لبنان و مردم فلسطین است.

آیت الله شاهچراغی به انفجار اخیر در ساختمان شورای امنیت ملی سوریه اشاره کرد و گفت: این اعمال تروریستی از حمایت و فشارهای آمریکا، اسرائیل، عربستان، انگلیس و ترکیه ناشی می شود چون همه دولت‏‌های غربی و استکباری با هم متحد شده‏‌اند تا ملت و دولت سوریه را از صحنه خارج کرده و اهداف خود را پیگیری کنند که البته واضح است به هیچ وجه اهداف شوم غربی‏‌ها اجرایی نمی شود.

عضو شواری خبرگان رهبری تاکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه روز‌ به ‌روز در حال افزایش بوده و این امر زمینه ‏ساز نگرانی دولت ‏های استکباری شده است.

شاهچراغی با بیان اینکه جنگ نرمی که دشمن امروز به راه انداخته اگر پرضررتر از جنگ مرزی و جغرافیایی هشت سال دفاع مقدس نباشد کمتر از آن هم نیست، بیان داشت: عاملان ترورهای اخیر بدانند که هیچ‌گاه به اهداف شوم و استکباری خود نخواهند رسید و با این قبیل حرکات و اقدامات نمی‏ توان مانع از حرکت رو به جلوی ایران اسلامی شد.

امام جمعه سمنان، هدف دشمنان از تشدید تحریم ها را ناامید کردن مردم از نظام، رهبری و اسلام و نیز سست کردن اراده مردم در حمایت از انقلاب و اسلام دانست و افزود: دشمنان همچنان با وجود این افزایش و تشدید تحریم ها، در رسیدن به اهداف خود ناکام می مانند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حرکتهای تحریم، زودگذر و موقتی است و تاثیر بر اراده ملت ایران ندارد، گفت: تمام این فشارهای اقتصادی برای حفظ رژیم غاصب صهیونیستی است که مردم ما باید مثل همیشه صبر و وحدت خود را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان، حفظ حرمت های ماه مبارک رمضان را واجب خواند و افزود: نیروی انتظامی باید با تظاهرکنندگان به روزه خواری در جامعه برخورد کند چون تظاهر به گناه جرم است و مردم نیز در این زمینه ناهی از منکر و آمر به معروف باشند.

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در پنجم مرداد ماه توسط استاد بزرگ آیت الله طالقانی، عنوان کرد: نماز جمعه سنگر و میعاد گاهی است که مومنان را برای فریاد وحدت در جامعه جمع و به فرمایش رهبری خویش لبیک می گویند.

آیت الله شاهچراغی در پایان خواستار اشد مجازات برای عوامل فساد سه هزار میلیارد تومانی از سازمان قضا شد و تصریح کرد: برای عوامل این پرونده فساد بانکی باید اشد مجازات در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.