سوریه: هواپیما حامل هیچ گونه کالای غیرقانونی نبود

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: هواپیمای مسافربری که ترکیه آن را مجبور به فرود در آنکار کرد، حامل هیچ محموله ممنوعه ای نبود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای افزود: محموله این هواپیمای مسافربری در بارنامه آن به طور کامل ذکر شده بود  و در آن هیچ سلاح یا کالاهای غیرقانونی وجود نداشت.
وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه از دولت ترکیه خواست بقیه محموله این هواپیما را به طور کامل به دمشق تحویل دهد.
در این بیانیه آمده است: مسئولان ترک در بازرسی این هواپیما با کارکنان آن بدرفتاری کردند و مسافران این هواپیما را برای مدت طولانی در هواپیما نگهداشتند.
وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد دولت ترکیه با مجبور کردن این هواپیما به فرود با اعزام جنگنده، قوانین بین المللی را نقض کرد و سلامت هواپیما و مسافران آن را به خطر انداخت. زیرا خلبان این هواپیما درخواست تغییر مسیر پرواز را پذیرفته بود، اما مسافران به یکباره شاهد حضور جنگنده ها در کنار این هواپیما بدون هشدار قبلی بودند.
در این بیانیه تاکید شده است که با وجود این رفتار خصمانه دولت ترکیه، سوریه همچنان بر روابط دوستانه بین ملتهای دو کشور تاکید دارد.
این رفتار خصمانه و سخیف دولت ترکیه نشانه دیگری در مورد سیاستهای خصمانه دولت اردوغان علیه سوریه است که به آموزش و پناه دادن به تروریستها ادامه می دهد و نفوذ آنها به خاک سوریه را تسهیل می کند.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.