سوزن داغی که مردان را از سلول‌های سرطانی نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این روش سوزنی به قطر ۲ میلی متر در جوار غده پروستات در مردان قرار گرفته و با گرمایی که از خود ساطع می‌کند سلول‌های سرطانی را می‌پزد.

جراحان معتقدند این سوزن با قرار گرفتن در کنار سلول‌های سرطانی پروستات، آن‌ها را از بین می‌برد اما به سلول‌های سالم بافت آسیبی وارد نمی‌کند.

این روش خطر بروز عوارض جانبی درمان‌های رایج این بیماری چون ناتوانی و بی اختیاری را کاهش می‌دهد.

هم اکنون ۶۰ مرد که در مراحل اولیه سرطان پروستات قرار دارند در حال درمان شدن با این روش هستند. این روش پیش از این برای درمان سرطان سینه و کلیه به کار رفته است.

سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان مردانه است و در انگلیس سالانه چهل هزار نفر به این بیماری دچار می‌شوند که ده هزار نفرشان می‌میرند.

بسته به اینکه سلول‌های سرطانی در سطح یا عمق پروستات رشد کرده باشند روش‌های درمانی مختلفی برای این سرطان وجود دارد.

در این روش جدید بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و پزشکان با روش‌های سی تی اسکن و ام آر آی، سوزن را در مسیر صحیح هدایت می‌کنند. در این عمل یک ساعته جریان الکتریکی معادل ۲۰ وات از سوزن رد شده و به سلول‌های آسیب داده منتقل می‌شود. جالب است بدانید جریان الکتریکی یک ریش تراش برقی حدود ۵۰ وات است.

پروفسور راج پرساد جراح اورولوژی و عضو بیمارستان رویال بریستول معتقد است این روش برای درمان سرطان‌های خیلی پیشرفته پروستات موثر نخواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.