سومین تلاش کره جنوبی برای عقب نماندن از «ایران فضایی» +عکس

مرحله نخست ساخت این ماهواره توسط دانشمندان روسی و مرحله دوم ساخت آن توسط دانشمندان کره ای انجام شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موفق چند ماهواره، توانسته قدرت علمی و اجرایی خود را در تسخیر فضا به جهانیان نشان دهد و این موضوع با شگفتی کشورهای مختلف همراه شده است چراکه فکر نمی کردند کشورمان بتواند به ایران راحتی، تحریم های سخت علمی را بشکند و امید و رصد و نوید را روانه فضا کند.

پس از این اقدام ایران، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به فکر استقلال علمی خود در عرصه فضا افتاده و روند دستیابی به این علوم را تسریع کردند. به جز ایران، هم اکنون تنها سه کشور چین، هند و ژاپن موفق شده اند ماهواره به فضا پرتاب کنند و آن را در مدار قرار دهند و کره جنوبی به عنوان یک کشور پیشرفته در تلاس است نام خود را بعد از ایران در این لیست ثبت کند.

وزارت علوم کره جنوبی اخیرا اعلام کرده این کشور ماه آینده برای سومین بار برای پرتاب یک ماهواره به فضا تلاش خواهد کرد. این اقدام سئول در تلاش برای پیوستن به باشگاه انحصاری کشورهای آسیایی که قابلیت پرتاب ماهواره را به فضا دارند، انجام می شود.

وزارت علوم کره جنوبی در بیانیه خود با بیان اینکه ماهواره KSLV-I – که دو پرتاب قبلی آن با شکست مواجه شد – در فاصله روزهای ۲۶ تا ۳۱ ماه اکتبر و با در نظر گرفتن به شرایط آب و هوایی به فضا پرتاب خواهد شد، افزوده است که مرحله نخست ساخت این ماهواره توسط دانشمندان روسی و مرحله دوم ساخت آن توسط دانشمندان کره ای انجام شد.

در نخستین تلاش کره جنوبی در سال ۲۰۰۹،‌ ماهواره KSLV-I به مدار رسید اما بروز مشکلات فنی سبب شد این ماهواره نتواند به درستی در مدار مستقر شود. دومین تلاش سئول برای پرتاب این ماهواره در سال ۲۰۱۰ انجام شد و به شکست انجامید زیرا ماهواره به هنگام پرواز منفجر شد و اکنون همه منتظر نتیجه سومین تلاش این کشور برای عقب نماندن از کشورهایی مثل ایران هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.