سومین جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی»در کردستان فراخوان داد

۲۰فروردین۱۳،

با معرفی ۲۶ حدیث از کلام نورانی امام رضا علیه‌السلام؛

سومین جشنواره موضوعی «یک تصویر از یک حدیث رضوی» (پس از انتشار یافتن فراخوان)، با معرفی ۲۶ حدیث از کلام نورانی امام رضا علیه‌السلام به علاقه‌مندان، وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره در چهار چوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)  در دو سال قبل توسط کانون استان قم برگزار شد اما در سال جاری این مسوولیت به کانون استان کردستان واگذار شده است.

در این میان پس از انتشار یافتن فراخوان جشنواره، در حال حاضر نیز ۲۶ حدیث از کلام نورانی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، برای تصویرگری و نقاشی و نیز بهره‌مندی از فیض معنوی کلام امام رضا علیه‌السلام در وبلاگ حدیث حکمت به نشانی اینترنتیwww.hadisehekmat.blogfa.com  به نمایش گذاشته شده است.

این احادیث به همت کمیته محتوایی در بخش استخراج احادیث و رایزنی‌های کمیته برنامه‌ریزی به منظور تایید اعتبار سند حدیث و نیز قابلیت هنری و به ویژه تصویرگری و نقاشی احادیث و با همکاری سایر کمیته‌ها آماده و در وبلاگ جشنواره به نمایش درآمده است.

جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی در رشته نقاشی، یکی از ۱۶ جشنواره‌ای است که  توسط کانون در سال برگزار می‌شود.

در این جشنواره کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ساله می‌توانند در نهایت دو اثر نقاشی خود را با تکنیک آزاد  در اندازه‌ی ۳۵×۲۵ بر روی مقوا تا ۲۵ تیر امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نقاشی‌ها باید با موضوع احادیث معرفی شده در ارتباط باشد و حدیث نقاشی شده، در شناسنامه صاحب اثر در پشت نقاشی نیز درج شود.

در همین حال کانون استان کردستان زمان برپایی نمایشگاه آثار منتخب و تشکیل کارگاه‌های تخصصی آن را ۲ تا ۷ شهریور اعلام کرده است.

همچنین نشانی دبیرخانه سومین جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی سنندج، خیابان طالقانی، خیابان ورزش، جنب پارک نسیم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اعلام شده است.

این جشنواره، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های هنری و مذهبی مرتبط با سیره‌ ائمه معصومین علیه‌السلام به ویژه امام رضا علیه‌السلام در کانون و گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار برتر در زمینه احادیث امام رضا علیه‌السلام و کمک به انتشار یافتن گسترده‌تر این آثار در جامعه برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.